۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۱۸۳۰۰
امام جمعه رفسنجان:

رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی مبتنی بر آگاهی و مشورت باشد

امام جمعه رفسنجان با بیان این که نمایندگان مجلس از روی آگاهی و مشورت وزیران را تایید کنند، گفت: تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و داشتن توان و توانمندی لازم از خصوصیات یک وزیر شایسته است.
حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور، امام جمعه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: رییس جمهور موظف بوده که وزیران پیشنهادی خود را به نمایندگان مجلس معرفی کند تا مورد تایید نمایندگان قرار گیرند.

وی افزود: تایید شدن وزیران از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکی از قوانین جمهوری اسلامی ایران است و باید وزیران، امضای تایید نمایندگان را برای خود دریافت کنند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به این که نمایندگان از روی اخلاص وزیران را تایید کنند، ابراز داشت: نمایندگان وزیری را انتخاب کنند که مطیع رهبر انقلاب باشد و از دستورات مقام معظم رهبری را اطاعت کند.

وی ابراز داشت: پیروی عملی از ولایت فقیه و داشتن برنامه منظم برای کار از مهم ترین خصوصیات یک وزیر شایسته است که نمایندگان مجلس باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان این که نمایندگان مجلس از روی آگاهی و مشورت وزیران را تایید کنند، اظهار داشت: تعهد به نظام جمهوری اسلامی ایران و شایستگی لازم برای وزارت از خصوصیات یک وزیر است.

امام جمعه رفسنجان ابراز داشت: وزیری که به فکر اقشار آسیب پذیر و مستمند نبوده و دارای حقوق نجومی باشد نمی تواند وزیری باشد که به مردم ایران خدمت کند.

وی ابراز داشت: وزیری در کشور خدمت گزار واقعی مردم است که به فکر فقیران باشد؛ از این رو نمایندگان مجلس باید از روی آگاهی وزیران را تایید کنند.

حجت اسلام رمضانی پور با بیان این که وزیران برنامه های خود را به نمایندگان مجلس ارائه کنند، اظهار داشت: وزیران از شعار دادن در صحن علنی مجلس دوری کرده و مطالبی را بیان کنند که واقعا برای مردم انجام می دهند.

وی در پایان با اشاره به این که وزیری که تفکر غربی داشته باشد مناسب خدمت گزاری برای مردم ایران نیست، گفت: وزیری برای کشور مناسب است که دلداده غرب نباشد و به فکر اجرا کردن اقتصاد مقاومتی باشد./9707/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات