۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۲۹۸
امام جمعه تبریز: 

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان ضرورتی برای ارتقای دانش فعالان اقتصادی است، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه است.
دیدار دانشگاه بناب با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار رؤسای دانشگاه بناب با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه بایستی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان این‌که ارتقای دانش فنی تولید منجر به ارتقای سطح کیفیت، افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده کالای ایرانی می شود، خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان خلاق و دانشمند ضرورتی برای ارتقای دانش فعالان اقتصادی است.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه است، تصریح کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی نباید خود را بی‌نیاز از دانش روز و کمک دانشگاه بدانند، از سوی دیگر دانشگاه‌ها نیز نباید منتظر باشند که تولیدکنندگان به سراغ آنها بیایند، سعی کنید مشکلات صنعت را احصاء و برای چاره‌اندیشی پا به کار شوید.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که حضور تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای جهانی و رقابت تولید ایرانی با کالاهای مشابه خارجی نیازمند ملزوماتی است، گفت: برای حضور قدرتمند در بازارهای جهانی باید قیمت تمام شده کالا کاهش و کیفیت را ارتقاء دهیم وگرنه محکوم به شکست هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش مهم دانشگاه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به عنوان افسران جنگ نرم بایستی برای مقابله با شبهه‌افکنی و جنگ عقیدتی دشمنان با اسلام هماهنگی و همسویی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دشمنان به دنبال هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی جوانان ایرانی هستند، در چنین شرایطی دانشگاه ها نقش بسیار عمده‌ای در تربیت دینی جوانان دانشگاهی به عنوان نیروی انسانی مؤمن، متعهد، متخصص و کارآمد برای آینده نظام اسلامی ایفا می کنند./935/پ
۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات