۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۱۸۲۹۴

اخبار کوتاه خراسان شمالی

برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی، برپایی سه موکب خراسان شمالی در مسیر نجف تا کربلا و برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری اجلاس استانی نماز با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب‌های فضای مجازی در استان خبر داد و اظهار کرد: اجلاسیه استانی نماز با محوریت نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این اجلاسیه علاوه بر بجنورد در سه شهرستان دیگر خراسان شمالی نیز برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر زمان برگزاری این اجلاسیه را مهرماه سال جاری اعلام کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های تخصصی برای اقشار مختلف ازجمله برنامه‌هایی است که در حاشیه اجلاسیه استانی نماز اجرا خواهد شد.

برپایی سه موکب خراسان شمالی در مسیر نجف تا کربلا

محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان شمالی از برپایی سه موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا از سوی این استان خبر داد و اظهار داشت: سه موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا از سوی این استان برپا می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در این موکب‌ها از 10 هزار زائر اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا پذیرایی شود.

صفری تصریح کرد: برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی روزانه 10 هزار نفر در سه نوبت توسط سه موکب خراسان شمالی در مرز مهران و عراق در ایام اربعین حسینی امسال پذیرایی می‌شوند.

برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

حجت‌الاسلام محمد صالحی نیا، رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از شرکت ۱۸۳ نفر از این استان در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: مسابقات مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور 183 شرکت‌کننده در محل امامزاده سید عباس (ع) و در محل دارالقرآن عترت برگزار شد.

وی افزود: در مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان شمالی، 183 نفر در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، اذان و دعاخوانی رقابت کردند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: نفرات برتر مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان شمالی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان مشخص و نفر اول هر رشته به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

احیای امر به معروف؛ راه‌کار رفع بدحجابی در جامعه

حجت‌الاسلام امید رحمانی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است، گفت: توجه به احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری است.

وی اظهار داشت: فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است و بی‌توجهی به این مسئله مهم، سبب زدودن برکات و نعمات خداوند در زندگی و جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: اگر اهداف امربه‌معروف و نهی از منکر برای مردم خوب تشریح شود شرایط جامعه برای دست‌یابی به کمالات مهیا می‌شود./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات