۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۲۷۶
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه کمتر از معجزه پیروزی انقلاب اسلامی نیست

تولیت مسجد مقدس جمکران پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه را همانند پیروزی انقلاب اسلامی معجزه آسا دانست و گفت: در این جنگ هیمنه پوشالی اسرائیل فرو ریخت.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر جمعیت دفاع از مردم فلسطین در مشهد که در دانشکده الهیات و حقوق دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: مبارزه با اسرائیل غاصب همزمان با مبارزه با شاه جزء لا ینفک اقدامات امام خمینی(ره) در مقابله با استکبار بود. امام خمینی(ره) یکی از گناهان بزرگ شاه را ارتباط با اسرائیل می دانست.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به ابعاد آگاهی امام خمینی(ره) در رابطه با اسرائیل غاصب افزود: امام خمینی(ره) در مبارزه با اسرائیل به دو بعد بیرونی و نظری توجه و آگاهی داشت. در بعد نظری امام به حقایق قرآنی آگاه بود و می دانست که طبق آیات قرآن یهود و نصاری هیچ گاه از ما راضی نخواهند شد مگر اینکه در برابر آنان زانو بزنیم. این تسلیم ذلت بار خواهد بود و عاقبتی مانند قذافی را در پی خواهد داشت.

وی دشمنی اسرائیل و یهود با اسلام را دارای قدمتی طولانی به اندازه تاریخ اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بنابر همان بینش الهی و قرآنی می دانست که یهود بدترین و شدیدترین دشمنان علیه مؤمنان است و سابقه عداوت آنان را به قدمت تاریخ اسلام می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان مساله فلسطین از منظر امام خمینی(ره) را شاخص حق و باطل خواند و گفت: آیا آن کسی که شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر می دهد در جبهه حق است؟ امام خمینی(ره) به شدت منکر این طرز تفکر هستند و از منظر ایشان بقای جمهوری اسلامی وابسته به بقای مقاومت در منطقه است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت دفاع از مردم فلسطین با اشاره به ضرورت وجود نیروی مقاومت در منطقه برای بقای جمهوری اسلامی افزود: اگر موشک های حزب الله بر سر صهیونیست ها فرود نمی آمد آمریکا امروز ما را به حال خود وا نمی گذاشت. علت این که دشمن نمی تواند نقشه های نظامی خود را در رابطه با ایران پیاده کند حضور ایران در سوریه، عراق، لبنان و فلسطین است.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مدعیان باید پاسخ این پرسش را بدهند که چرا آمریکا می تواند هزاران کیلومتر آن طرف تر از خاک خود برای حفظ امنیتش در خلیج فارس حضور داشته باشد اما ما نباید به دلیل اعتقادات و بقای خود در کشور های منطقه حضور داشته باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فلسطین را امام خمینی(ره) احیا کرد و اگر این امر اتفاق نمی افتاد فلسطین هنوز درگیر محدوده ناسیونالیسم عربی بود و راه به جایی نمی برد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان جنگ 33 روزه را معجزه الهی خواند و گفت: در این جنگ که تجهیزات و تسلیحات به صورت غیرقابل قیاسی نابرابر بود و می توان آن را نخستین جنگ واقعی اعراب با اسرائیل دانست، هیمنه پوشالی این رژیم غاصب فرو ریخت. معجزه پیروزی حزب الله در این جنگ کمتر از معجزه پیروزی انقلاب اسلامی نبود.

رییس هیأت امنای جمعیت دفاع از مردم فلسطین با اشاره به مسیر رو به افول استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی افزود: برخلاف سیاه نمایی عده ای امام خمینی(ره) آینده بسیار روشنی را ترسیم کرده اند و انقلاب اسلامی را سرآغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) می دانند. جریان مقاومت که امام خمینی(ره) آن را به راه انداختند در حال گسترش است و ایشان به ما نوید دادند که اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلت خواهد نشاند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات