۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۲۶۵
نماینده خبرگان رهبری:

بسیاری از مشکلات جامعه متأثر از بداخلاقی‌های سیاسی است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که جزم‌گرایی و مطلق‌گرایی با اصول و مبانی اسلام در تناقض است، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه متأثر از بداخلاقی‌های سیاسی است.
هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز اظهار داشت: مطلق‌گرایی در جامعه اسلامی مفهوم ندارد، یعنی گروهی، جناحی، فردی خیال کند که هر چه گویم و اندیشه کنم، حق و طرف مقابل باطل و خائن است.

وی با بیان این‌که مطلق‌گرایی برخی افراد با اصل جذب حداکثری نظام اسلامی ایران منافات دارد، خاطرنشان کرد: تنگ‌نظری و دعواهای سیاسی مبتنی بر هواهای نفسانی است، اگر تمامی مسائل آنگونه که در اسلام و آموزه های مکتب اهل بیت مورد تأکید قرار گرفته، رعایت شود، شاهد بداخلاقی ها نخواهیم بود.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که جزم‌گرایی نیز با اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران در تناقض است، گفت: انسان باید منصفانه نسبت به مسائل پیرامون خود برخورد کند، متأسفانه برخی سایت‌های خبری با مطلق‌گرایی و جزم‌گرایی مطالبی را منتشر می کنند که منتهی به دوقطبی شدن جامعه می شود.

وی ادامه داد: رسانه ها، مطبوعات، منابر و تریبون های نظام باید نسبت به سه اصل کرامت انسان، رحمت و محبت و همچنین حق الناس عنایت ویژه‌ای داشته باشند، اگر این مسائل بنیادین در جامعه فراموش شود، بداخلاقی ها جای خود را به اختلاف و تفرقه خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که مبنای حقوق انسان، کرامت انسان است، افزود: کرامت ذاتی افراد با تشرف به اسلام ارتقا می یابد، در هر حال باید نسبت به حفظ عزت، آبرو و کرامت آحاد جامعه توجه شود و در دعواهای سیاسی که اغلب منشأ هواهای نفسانی دارند، ضایع نشود.

وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات جامعه متأثر از بداخلاقی‌ها و دعواهای سیاسی است، تصریح کرد: خصومت‌های شخصی و جناحی منجر به ضایع شدن حقوق ملت می‌شود، اگر همه دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، دیگر دعوا و جنجال برای تصاحب برخی وزارتخانه و پست های سیاسی برای چیست؟

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که محبت و مهربانی کلید ورود به بهشت، خاطرنشان کرد: بی‌آبرو کردن شخصیت های مختلف بی هیچ عنوان مورد تائید نظام نیست، این‌که گروهی برای اثبات خود اقدام به تخریب گروه دیگر بکند، جایز نیست، در هر حال باید اخلاق و تقوای سیاسی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی در ادامه افزود: حق الله شاید مورد عفو الهی قرار گیرد، اما حق الناس غیرقابل بخشش است، حتی خداوند متعال نیز قادر به گذشت حق الناس نیست، البته باید توجه داشت که حقوق الناسی وجود ندارد که حق الله نباشد، به عبارتی هر آنچه که خداوند متعال فرمان داده، زمانی که از جنبه حق الناسی نقض می شود، در واقع حق الله نیز نقض شده است./935/پ202/ب1

ارسال نظرات