۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۱۸۲۶۰
امام جمعه موقت شهرستان ری تأکید کرد؛

دفاع از مردم مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع میانمار بر همه مسلمانان واجب است

حجت الاسلام ابراهیمی با بحرانی ارزیابی کردن وضعیت زندگی مسلمانان میانمار، گفت: بر مسلمانان سراسر جهان واجب است تا از هر طریقی که می‌توانند به یاری مردم مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع میانمار بشتابند.
حجت الاسلام عبد‌العلی ابراهیمی

حجت الاسلام عبد‌العلی ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امام جمعه موقت شهرستان ری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موج خشونت‌ها علیه مردم مظلوم میانمار و کشتار بی‌سابقه مسلمانان این کشور، اظهار داشت: از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران، بیداری ملت‌ها، کشور‌ها و امت‌های اسلامی به ویژه مستضعفین عالم در برابر حاکمان جائر و فاسق است.

وی با اشاره به حمایت‌های قدرت‌های بزرگ جهانی از شاه ایران، ابراز داشت: هنگامی که در ایران اسلامی عده‌ای تحت عنوان مسلمان و شیعه توانستند حقوق خود را از رژیم دیکتاتور و قلدری همچون محمد‌رضا شاه پهلوی بگیرند، همه ملت‌ها و کشور‌ها نیز به این نتیجه رسیدند که به وسیله اتحاد و همدلی می‌توانند با قیام علیه حاکمان ظالم و فاسق به استیفای حقوق خود بپردازند.

امام جمعه موقت شهرستان ری خاطرنشان کرد: اعتراضات گسترده مردمی که در بحرین، مصر، یمن، عراق، افغانستان، پاکستان، میانمار و کشور‌های مختلف جهان به وقوع پیوست، همه در سایه بیداری اسلامیِ الگوگیری شده از انقلاب اسلامیِ ملت بزرگ ایران بوده است.

بیداری اسلامی در جهان از برکات انقلاب اسلامی ایران است

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران برکات فراوانی داشته است، تصریح کرد: در ادامه نهضت امام راحل(ره) مردم مظلوم سرزمین‌های مختلف در برابر حاکمان ظالم قیام کردند و استکبار برای خاموش کردن چراغ این حرکت اسلامی راهی جز خشونت، خفقان و اختناق برای آدم‌کشی و نسل‌کشی ندارد.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور عنوان کرد: از یک سو جهان امروز، دنیای ارتباطات است و از سوی دیگر آزادی‌خواهی برای همه انسان‌ها در اقصی نقاط عالم به عنوان یک ضرورت حیاتی و حتی واجب‌تر از نان شب مطرح می‌شود، به همین علت هنگامی که انسان‌های مسلمان و آزادی‌خواه برای استیفای حقوق خود حرکت می‌کنند، قدرت‌های بزرگ برای جلوگیری از انتشار رفتار‌های ناپسند و نجات آبروی خود چاره‌ای جز برخورد قهری با مخالفان ندارند.

وی افزود: رفتار خشونت‌بار حاکمان کشور‌هایی مانند بحرین، کشور‌های سعودی و حتی برخی کشور‌های اروپایی مانند فرانسه که دم از آزادی و حقوق‌بشر می‌زنند، با انسان‌هایی که برای دفاع از حقوق حقه خود اعتراض می‌کنند نمونه‌هایی از کیفیت برخورد این حکومت‌ها با مخالفان خود است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بحرانی ارزیابی کردن وضعیت زندگی مسلمانان میانمار، خاطرنشان کرد: بر مسلمانان سراسر جهان واجب است تا از هر طریقی که می‌توانند به یاری مردم مظلوم، بی‌گناه و بی‌دفاع میانمار بشتابند.

وی با قرائت روایت «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در این روایت به صراحت فرموده است؛ هر انسانی که صدای یاری مسلمانی را بشنود اما به او کمک نکند مسلمان نیست، از این رو کمک مادی و معنوی بر مردم مظلوم میانمار برای جلوگیری از نسل‌کشی در این کشور وظیفه تمام مسلمین جهان به شمار می‌آید.  

آنچه آمریکا به دیگر کشور‌ها ارزانی می‌کند، حقوق بشری است که در خودِ آمریکا وجود ندارد

امام جمعه موقت شهرستان ری، عطش بشر برای رسیدن به قدرت و وابستگی او به دنیا و منافع مادی را از جمله موانع رسیدگی به نیازمندان ارزیابی و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که جهان با آن روبرو است وابستگی بشر به قدرت و مسائل مادی است که مانع از شنیده شدن صدای مظلوم می‌شود.

وی با بیان این که آنچه در آمریکا وجود ندارد حقوق بشری است که آمریکا می‌خواهد آن را به سایر کشور‌ها بدهد، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب؛ ملت بزرگ ایران، آمریکایی‌ها را از در بیرون کرد‌ه‌اند اما آنها می‌خواهند با تزئین شعار حقوق‌بشر از پنجره وارد کشور شوند.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور ادامه داد: آمریکا از سر دادن شعار حقوق‌بشر در ایران به دنبال پیشرفت ایران نیست بلکه به دنبال فساد و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است چرا که انگشت اتهام در همه جنایت‌ها و کشتار‌هایی که امروزه در جهان رخ می‌دهد به سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی اظهار داشت: متأسفانه همه نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر زیر یوغ رژیم استکباری آمریکا است و برای حفظ هویت و حیات خود به ظاهر شعار‌ها بسنده کرده و با سکوت خود مهر تأییدی بر عملکرد‌های نظام سلطه می‌زنند.

حجت الاسلام ابراهیمی ابراز داشت: طبیعی است که اگر کشور مستقلی بخواهد به دفاع از مظلوم در جهان بپردازند، نباید کوچک‌ترین چشم‌داشتی به حمایت این سازمان‌های جهانی، حقوقی و بین‌المللی داشته باشد چرا که تمام حرکت‌ها و حیات این سازمان‌ها در دست آمریکا است و در راستای جلب رضایت آمریکا و حفظ منافع آن حرکت خواهند کرد./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات