۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۱۸۲۵۶

عظمت امیر المؤمنین در نگاه اهل سنت

استاد حوزه علمیه قم گفت: فضایل امام علی(ع) نه تنها در منابع شیعه بلکه در منابع اهل سنت نیز برجسته است.
امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیلی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که چند چیز در دنیا برای انسان توفیق به ارمغان می آورد، گفت: اگر انسان سه کار در زندگی خود انجام دهد به موفقیت می رسد اول اینکه دائم الوضو بوده باشد زیرا بیان شده است که با وضو گناهان حق اللهی انسان بخشیده می شود.

وی افزود: دومین کاری که برای انسان موفقیت می آورد شرکت در تشییع جنازه مؤمن است ولو  اینکه یک قدم باشد و این کار انسان را خاضع کرده و غرور انسان را برطرف می کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سومین کاری که انسان را موفق می کند گرفتن تکیه و عزاداری و مراسم مذهبی در خانه است زیرا این کار معنویت خانه را افزایش داده و حضور در لیست جلسات اهل بیت(ع) موفقیت را برای انسان به ارمغان می آورد؛ آیت الله مرعشی، علمای بزرگ و سایر انسان های وارسته و علما خدمت به اهل بیت(ع) را افتخار خود می دانند.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: علامه امینی با وجود این که کتاب های زیادی در زمینه ولایت امام علی(ع) نوشته اند می فرمایند که آنچه در هنگام مرگ از ایشان دستگیری کرده، زیارت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به شأن امام علی(ع) در عالم گفت: ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه به نقل از رسول خدا(ص) بیان می کند که نگاه به چهره امیر المؤمنین(ع) عبادت است که عایشه نیز این موضوع را نقل می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نزدیک به 20 منبع اهل سنت از جمله کتاب های ابن قتیبه حمله به خانه امام علی(ع) و به آتش کشیدن خانه ایشان را تأیید می کنند، افزود: باید از تاریخ این سوال را بپرسید که چرا خانه کسی که نگاه به چهره او عبادت است به آتش کشیده می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: عایشه در بیان فضائل امام علی(ع)می گوید که پدرم زیاد به صورت علی(ع) نگاه می کرد و من از او پرسیدم که چرا این قدر به صورت علی(ع) نگاه می کنی که در پاسخ گفت از زبان رسول الله(ص) شنیدم که نگاه به چهره امام علی(ع) عبادت است.

وی افزود: رسول خدا(ص) می فرماید «هرکس می خواهد که حیاتش و مماتش مانند من باشد باید ولایت امام علی(ع) را دل داشته باشد» و این موضوع را ابن ابی الحدید در منابع خود ذکر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین رسول خدا(ص) می فرمایند« هرکس می خواهد عزم حضرت نوح(ع) را ببیند( چون ایشان در پیامبران از بالاترین عزم برخوردار بود و 950 سال برای تبلیغ دین خدا تلاش کردند) هرکس می خواهد علم حضرت آدم(ع) را ببیند(آیه 31 بقره چون استاد خداوند است و شاگرد حضرت آدم(ع)) هرکس می خواهد حلم و بردباری حضرت ابراهیم(ع)را ببیند( قربانی کردن فرزند) هرکس می خواهد زهد حضرت عیسی و زیرکی حضرت موسی(ع) را ببیند و هرکس می خواهد مجموعه این ها را ببیند می تواند اینها را در وجود علی بن ابی طالب(ع) ببیند»./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات