۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۸۲۵۴
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت های علوم و معارف اسلامی در عرصه هنر

نماینده خبرگان رهبری به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علوم و معارف اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بسیار عمیق و گسترده است و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی و عالمانه استفاده شود، شاهد تحول همه جانبه در این عرصه خواهیم بود.
دیدار آیت الله کلانتری با مدیر کل ارشاد فارس

به گزارش خبرگزاری رسا در شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز 23 مردادماه با آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار کرد.

در این دیدار، بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: روحانیان، هنرمندان و فرهیختگان پیشقراولان نشر معنویت بر شعر، هنر، فرهنگ و ادبیات هستند.

وی با بیان اینکه اندیشه عالمانه علما، اساتید و فرهیختگان استان، مرتفع‌ کننده موانع بر سر راه مشکلات و مسائل و فراهم کننده بستری برای ایده‌های موثر و خلاق، در جامعه اسلامی است، بر مشارکت صاحب نظران حوزه دین و فرهنگ در بهبود شرایط جامعه و توسعه هنر متعالی تأکید کرد.

مریدی اظهار داشت: ملتی موفق است که بتواند در سایه دین مبین اسلام، اشتباهات را انجام نداده و اجازه ندهد تا دیگر فرهنگ‌ها در آنان رسوخ پیدا کند و معنویتش را به عنوان یک ابزار حفظ کند و بی‌تردید انتقال ارزش‌های فرهنگی از طریق اندیشه‌ای دین محور، قطعی است.  

در ادامه این دیدار، آیت‌الله علی اکبر کلانتری به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علوم و معارف اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این ظرفیت بسیار عمیق و گسترده است و اگر از این ظرفیت‌ها به خوبی و عالمانه استفاده شود، شاهد تحول همه جانبه در این عرصه خواهیم بود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به برنامه‌های طنز تلویزیون اظهار داشت: زحمات دست اندرکاران قابل تقدیر است، ولی ما می‌توانیم به‌جای استفاده از دیالوگ‌های تکراری و گاه نامرتبط با فرهنگ دینی و ملی کشور و به جای بهره‌گیری از نمایش‌های تصنعی و احیانا سبک و  دارای بار منفی، از میراث غنی اسلام و ایران استفاده کنیم که سرشار از لطائف و ظرائف سرور انگیز و ضمنا درس‌آموز است.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر در این عرصه، تلاش‌های حوزویان درد آشنا با همت هنرمندان متعهد قرین شود، می‌توانیم از منابع غنی روائی مانند مجموعه ١١٠ جلدی کتاب پرمایه بحار و کتاب‌های گران‌سنگی چون شاهنامه و گلستان و بوستان و مثوی معنوی، مجموعه‌های بسیار فاخرانه‌ای از طنزهای شیرین و اثرگذار بوجود آوریم و آنگاه خواهیم دید که قشرهای گوناگون جامعه به ویژه متدینان و وطن‌دوستان چه استقبال با شکوهی از آنها خواهند داشت./825/د101/ب1

 

ارسال نظرات