۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۵۱۸۲۲۱
سرپرست اوقاف خرم آباد:

احیای موقوفات امری مهم در گسترش سنت نبوی است

سرپرست اوقاف خرم آباد با تأکید بر ضرورت احیا موقوفات برای رفع مشکلات جامعه، گفت: احیای این مهم امری ضروری در گسترش سنت نبوی است.
وقف

حجت الاسلام فضل الله نجفی، سرپرست اوقاف خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: احیای موقوفات امری مهم در راستای فقرزدایی است.

وی با اشاره به نیاز جامعه به وقف در عرصه فرهنگی، قرآنی و حوزه های علمیه افزود: هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه امری مهم برای رفع مشکلات در این زمینه است.

سرپرست اوقاف خرم آباد در ادامه با اشاره به جمع آوری اسناد وقفی گفت: توجه به وظیفه قانونی مبنی بر حفظ و حراست از موقوفات، اماکن متبرکه و استفاده از ظرفیت عظیم مردمی فراخوانی مبنی بر جمع آوری اسناد وقفی منتشر شده است.

وی با بیان اینکه در این فراخوان از مردم ولایتمدار شهرستان های خرم آباد و چگنی خواسته شده است چنانچه اسنادی دال بر وقف نامه، حبس نامه، هبه نامه و وصیت نامه موقوفات، مساجد، مصلاها، قبرستان ها و هبه نامه در اختیار دارند، جهت بهره برداری از اجر معنوی و اجرای نیات واقفین که ممکن است به علت عدم دسترسی به این اسناد مغفول مانده یا به آنان تعدی شده است، به این اداره ارائه نمایند.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه خدمت و احیا موقوفات افتخاری است که موجب سربلندی انسان، نشر و گسترش سنت نبوی است، خاطرنشان کرد: احیای موقوفات امری ضروری برای بهره مندی از درآمد آنها برای رفع نیازهای جامعه است.

وی بیان داشت: امید است با احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف بتوان گام های مؤثری در جهت رفع نیازهای جامعه برداشته شود.

سرپرست اوقاف خرم آباد وقف را سنت حسنه خواند و افزود: جهت نهادینه سازی این فرهنگ غنی لازم است این مهم در اولویت برنامه تبلیغی مبلغان قرار گیرد./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات