۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۱۸۲۱۹
جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن:

مسلمانان ندای مردم مظلوم میانمار را به گوش جهانیان برسانند

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که مجامع بین‌المللی تا به امروز اثبات کرده‌اند که هیچ‌گاه فریادرس محرومان و درماندگان نبوده‌اند، گفت: جا دارد مسلمانان ندای مردم مظلوم میانمار را به گوش جهانیان برسانند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی رضایی

حجت الاسلام والمسلمین محمد‌علی رضایی، جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نسل‌کشی مردم میانمار توسط دولت این کشور، اظهار داشت: مجامع بین‌المللی تا به امروز اثبات کرده‌اند که هیچ‌گاه فریادرس محرومان و درماندگان نبوده‌اند.

وی ابراز داشت: در دنیای کنونی هر گروه و اجتماعی که در برابر تهاجم‌های گوناگون توانایی دفاع از خود را دارا باشد، می‌تواند به جاهایی برسد اما در صورتی که به گروه، نهاد یا سازمانی متکی باشد، هر روزش بدتر از روز گذشته خواهد بود، چرا که این سازمان‌ها قبل از هر اقدامی، ابتدا منافع خود را ارزیابی می‌کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: مردم بی‌گناه و بی‌پناه میانمار هیچ سهمی از کشور نمی‌خواهند و ادعایی ندارند مگر آن که نیازمند حداقل‌هایی برای زنده ماندن هستند، اما به جرم آن که مسلمان هستند در بدترین شرایط و وضعیت کشتار می‌شوند.

وی ادامه داد: جنایتکارانی که به چیزی جز از بین‌بردن نسل مسلمانان در میانمار قناعت نمی‌کنند، از هر وسیله‌ای برای نابودی مسلمانان استفاده می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که کشوری اسلامی و عرب زبان در حالی که مدعی مدافع حقوق مسلمانان در جهان است، خود با بمباران یمن، مردم بی‌گناه و مظلوم آن کشور را به خاک و خون می‌کشد، چگونه می‌توان از کافران میانماری انتظار داشت تا از کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان میانمار دست بردارند.

وی با تأکید بر این که مجامع بین‌المللی و نهاد‌های حقوق بشری بازیچه دست نظام سلطه هستند، عنوان کرد: سازمان‌هایی که هزینه‌ جاری آنها توسط مستبدان و مستکبران جهانی تأمین می‌شود، چگونه می‌توانند در برابر ظالمان قد علم کرده و مقابل جهانخواران بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی رابطه میان نظام سلطه و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر را رابطه‌ای منظم و دو سویه تلقی و تصریح کرد: نظام سلطه از سازمان‌های بین‌المللیِ حقوق بشر حمایت‌ و پشتیبانی مالی و معنوی می‌کنند و در مقابل همان نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نیز چشم بر روی اقدامات خصمانه سلطه‌طلبان می‌بندند و عکس‌العملی محافظه‌کارانه نسبت به جنبش‌های تند‌روی حمایت شده از سوی این کشور‌ها دارند.  

وی با بیان این که هر مسلمانی در چنین شرایطی موظف است تا ندای مظلومیت مردم مسلمان میانمار را سر دهد، گفت: وظیفه علمای جهان اسلام نسبت به آنچه در میانمار رخ می‌دهد آن است که همچون امیرمؤمنان(ع) فریاد مظلوم را به گوش جهانیان برسانند.  

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز داشت: همان طور که حضرت علی(ع) فرموده‌اند؛ باید دشمن ظالم و یار مظلوم بود، از این رو بر کشور‌های اسلامی مستقل از نظام سلطه واجب است تا در صورتی که توانایی کافی برای حمایت از مردم مسلمان و مظلوم میانمار را دارند، چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی وارد عمل شوند./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات