۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۱۸۱۹۸

مدرسه علمیه شهرستان املش راه‌اندازی می‌شود

امام جمعه املش با بیان اینکه مدرسه علمیه شهرستان املش تأسیس و راه اندازی می‌شود، گفت: مدرسه علمیه تازه تأسیس شهرستان املش نیاز به حمایت همه‌جانبه مسؤولان وسایر نهادهای دیگر دارد.
مدرسه علمیه شهرستان املش راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدصفری ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه املش اظهار داشت: شهرستان املش همیشه در تربیت علمای بزرگ و نشر فرهنگ و معارف دین مبین اسلام تأثیرگذار بوده ولی از داشتن حتی یک مدرسه علمیه محروم بود.

وی گفت: علمای بزرگی همچون میرزا حبیب الله املشی معروف به میرزای رشتی، آیت الله شیخ محمد مهدی ربانی املشی اولین دادستان پس از انقلاب، شیخ ابوالمکارم املشی، حجج الاسلام شیخ حسن مظفری از مبارزان انقلاب و شیخ حسن رهبری املشی امام جمعه فقید این شهرستان و ده‌ها عالم دینی دیگر در املش تربیت و پرورش یافتند. 

امام جمعه املش افزود: حوزه و مدرسه علمیه از بودجه و اعتبارات دولتی برخوردار نیست و فقط از وجوهات شرعی از محل دفاتر مراجع و علما و سایر افراد خیّر و نیکوکار تأمین می‌شود که البته برای مدرسه علمیه تازه تأسیس شهرستان املش نیاز به حمایت همه‌جانبه مسئولان وسایر نهادهای دیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین صفری گفت: مدرسه علمیه شهرستان املش در یک واحد ساختمان متعلق به محمدرضا جعفری پور املشی از خیّران و نیکوکاران شهرستان املش در جنب مسجد اعظم املش برای تحصیل 35 طلبه برادر پایه اول که از شهرهای مختلف گیلان ثبت نام کرده‌اند شروع به فعالیت کرده است.

امام جمعه املش خاطرنشان کرد: در آینده پس از تأمین زمین کافی در جای مناسب و صدور مجوز تأسیس حوزه علمیه در شهرستان املش کلنگ احداث بنای آن به زمین زده می‌شود.

حجت الاسلام قاسم علی‌پور مدیر حوزه علمیه رودسر نیز در این مراسم با تشکر و قدردانی از محمدرضا جعفری‌پور مالک ساختمان مدرسه علمیه تازه تأسیس املش افزود: شروع فعالیت مدرسه علمیه شهرستان املش با 35 طلبه پایه اول به‌لحاظ استقبال و کمیّت تحسین برانگیز است.

فرماندار املش هم در این مراسم گفت: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم که چه بسیار علمای بزرگ و مشهور و صاحب نام و تأثیر گذار در جهان اسلام و تشیّع و بلاد دیگر در شهرستان املش تربیت و پرورش یافته و یا پس از هجرت و تحمل سختی‌های بسیار به مقام عالی در زمینه علوم اسلامی نائل آمده‌اند.

یونس محمودی افزود: فقدان یک حوزه علمیه و یا مدرسه علمیه همیشه دغدغه بسیاری از مسئولان اجرایی و فرهنگی شهرستان املش و شهروندان املشی بود که به لطف خدا با دایر و فعّال شدن این مدرسه شاهد شناسایی و جذب و شکوفایی بسیاری از نوجوانان و جوانان املشی در زمینه علوم دینی خواهیم بود./901/د101/ب1

منبع: تسنیم

ارسال نظرات