۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۱۸۱۸۵
نماینده خبرگان رهبری:

خدمت بی‌منت و حفظ کرامت مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: خدمت بی‌منت و حفظ کرامت و آبروی افراد در رفع مشکلات بایستی مورد توجه کارگزاران نظام قرار گیرد.
آیت الله هاشم زاده هریسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع اعضای شورای هماهنگی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تبریز، اظهار داشت: مسؤولیت در نظام اسلامی ایران توفیقی مهم برای خدمتگزاری به صاحبان انقلاب است.

وی با بیان این‌که مدال افتخار خدمتگزاری به مردم فراتر از مسائل سیاسی و جناحی بایستی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار تعهد افراد برای اعطای مسؤولیت، بایستی تخصص نیز مورد توجه باشد، چراکه تعهد بدون تخصص و تخصص بدون تعهد مدیران نظام منجر به نارضایتی مردم خواهد شد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مدیریت در نظام اسلامی می تواند آزمونی برای فرد در عرصه خدمتگزاری نیز تلقی شود، تصریح کرد: شکرگزاری از نعمت خدمتگزاری به مردم تنها با تلاش شبانه روزی در رفع مشکلات مردم و جلب رضایت خلق الله حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید بر این‌که عمل خوب در شکرگزاری و عمل بد در ناسپاسی است، افزود: رفع مشکلات و نیازهای مردم باید در اولویت کاری مدیران نظام قرار گیرد، به عبارت بهتر باید گفت؛ مردم ولی‌نعمتان مسؤولان شناخته می شوند و هر اقدامی باید در راستای رفع مشکلات ایشان باشد.

وی با تأکید بر این‌که خدمت مقدس در گره‌گشایی از مشکلات مردم است، گفت: از دیدگاه مبانی دینی و آیات قرآنی نیز خدمت به خلق مقدمه جلب رضایت الهی شناخته شده است، گره‌گشایی از مشکلات مردم هنری است که باید تمامی مدیران نظام با آن آشنا باشند، در عرصه خدمتگزاری هیچ منتی بر مردم وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که خدمت بی‌منت و حفظ کرامت و آبروی افراد در رفع مشکلات بایستی مورد توجه کارگزاران نظام قرار گیرد، تصریح کرد: اسلام دین محبت، تکریم و احترام متقابل است، اگر اسم خود را مسلمان و شیعه مکتب اهل بیت عصمت و ططهارت گذاشته‌ایم باید در عمل پیرو مبانی الهی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف و رسالت‌های خطیر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ماموریت ها و وظایف سنگین این وزارتخانه که عمدتا با قشر کارگر جامعه سر و کار دارد، اهمیت خدمتگزاری صادقانه، خالصانه و بی منت را بیش از پیش نشان می دهد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات