۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۵۱۸۱۷۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام ۱۷۳ مبلغ به مناطق حاشیه‌ای و آسیب خیز خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۱۷۳ روحانی مبلغ به مناطق روستایی و حاشیه شهرهای پرجمعیت استان اعزام شده‌اند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست با مبلغان اعزامی، با اشاره به رابطه دین و فرهنگ، اظهار کرد: دین اسلام به معنای تسلیم بوده و مجموعه آداب و مقرراتی است که آمده تا نظام زندگی بشری را سامان دهد.

وی با اشاره به اینکه گاهی می‌گوییم دین حق، گاهی دین باطل و گاهی دین التقاطی گفته می‌شود، اضافه کرد: اگر در زندگی یک ملت و امت مجموعه مقرراتی حاکم باشد که پایه‌های آن بر باطل استوار باشد آن دین باطل است، اگر بر اساس مبانی حق باشد آن را دین حق می‌گوییم و اگر برگرفته از هر دو باشد آن را دین التقاطی می‌نامیم.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه از سوی دیگر فرهنگ به معنای شکوه و تربیت و معرفت بوده و شامل مجموعه آداب می‌شود، خاطرنشان کرد: در جامعه دینی فرهنگی که بر آن حاکم است فرهنگ الهی است؛ در حالی که در جوامع غیردینی فرهنگ بشری حاکم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه فرهنگ حاکم بر جامعه دینی فرهنگ الهی بوده و از مبانی دینی اتخاذ شده است، تصریح کرد: ما مسلمان بوده و جامعه ما دینی است و باید فرهنگ الهی بر این جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه اکنون آسیب‌های مختلفی در جامعه ما خودنمایی می‌کند؛ به‌گونه‌ای که خراسان شمالی در کشور رتبه اول را درزمینهٔ ضرب و شتم و دعواهای محلی دارد، ادامه داد: اگر فرهنگ دینی به معنای مناسب در جامعه ما حاکم باشد این میزان دعوا و درگیری در جامعه روی نمی‌داد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: اگر همه ما دست‌به‌دست هم دهیم طبیعی است که می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را در جامعه خود کنترل کنیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: در این زمینه و به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 173 روحانی مبلغ به مناطق روستایی و حاشیه شهرهای پرجمعیت استان اعزام شده‌اند.

وی اضافه کرد: این روحانیان با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تبیینی مبانی اسلامی برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از مهاجرت بی‌رویه به شهرها و مناطق حاشیه‌ای اقدام می‌کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات