۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۱۸۱۷۱
آیت الله علما:

تنها راه دستیابی به معارف و مفاهیم عمیق دینی تمسک به ولایت است

آیت الله علما با اشاره به اینکه تنها راه دستیابی به معارف و مفاهیم عمیق دینی تمسک به عترت و ولایت است، گفت: باید از فضای جشن عید غدیر خم در جهت بصیرت افزایی و ولایت شناسی مردم بهره برد.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با بنیاد غدیر استان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ابراز داشت: پیامبر (ص) فرمود من شهر علم هستم و علی (ع) باب آن است یعنی برای کسب علم دین باید از ولایت و عترت بهره گرفت.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه این حدیث مورد تأیید بزرگان شیعه و اهل سنت است بنابراین باید دانست که تنها راه دستیابی به معارف و مفاهیم عمیق دینی تمسک به عترت و ولایت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با استناد به مباحث علمی فراوانی می توان به درک عمیق از این حدیث دست یافت و به اهمیت ولایت و عترت در دین مبین اسلام پی برد.

آیت الله علما اظهار داشت: قرآن کریم کلام وحی بوده و برای دستیابی به مفاهیم عمیق قرآن و سیره و سنت رسول مکرم اسلام (ص) باید از پل ولایت عبور کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری جشن باشکوه در عید سعید غدیر خم مطرح کرد: باید در عید سعید غدیر خم تمام جامعه با همت مردم و مسؤولان غرق در سرور و جشن و شادی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان عنوان داشت: باید از فضای جشن عید غدیر خم در جهت بصیرت افزایی و ولایت شناسی مردم بهره برد و سیره ائمه ائمه اطهار(ع) را تبیین و تفسیر کرد./8571/پ202/ب1

ارسال نظرات