۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۵۱۸۱۰۱
هاشمی مطرح کرد؛

استقلال کشور مدیون مجاهدت های ایثارگران است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم استقلال کشور را مدیون رشادت های شهدا، جانبازان و آزادگان دانست و بر معرفی این الگوهای مقاومت به نسل جوان تأکید کرد
هاشمی غبار روبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدجواد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن امام خامنه ای گلزارشهدا برگزار شد با اشاره به ایثار و مجاهدت شهدا، جانبازان و آزادگان عنوان کرد: ایثار، مقاومت و پایمردی این رادمردان تاریخ بود که استقلال و امنیت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی افزود: سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، یک جشن ملی و موسم بازگشت پاره های تن ملت به میهن اسلامی است و کسانی که شاید 20 سال غریبانه از وطن دور افتاده بودند، بار دیگر به آغوش خانواده های خود بازگشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تصریح کرد: روزگار ما با گذشته خود پیوند خورده است و باید تلاش کنیم تا این اسطوره های ایثار و مقاومت به عنوان الگویی به نسل جوان معرفی شوند.

وی مقاومت و پایداری را رمز پیروزی جبهه حق بر باطل دانست و خاطرنشان کرد: جوانان ما با شور و نشاط معنوی خود به خداوند دل می بندند و با ایثار و مقاومت، تاریکی های ظلم را از بین برده و پیروزی جبهه حق بر باطل را رقم می زنند.

هاشمی اضافه کرد: آزادگان تا آخرین نفس در برابر دشمن مقاومت کرده و با قدم های استوار خود در برابر سختی ها و شکنجه ها استقامت ورزیده و درس همت و صبر را به ما آموختند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم تأکید کرد: هرکدام از این آزادگان، چراغ های روشن و جاویدان صبر و استقامت هستند و آرامش و امنیت در سایه این افراد رقم خورد و ما باید از این سرمایه های بزرگ استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بیش از 42 هزار آزاده در سراسر کشور وجود دارد که سهم قم از این تعداد591 نفر است که 13 نفر از آن ها بالای 100 ماه در اسارت به سر برده اند و 30 نفر از آنها نیز از نخبگان کشور و استان محسوب می شوند.

هاشمی افزود: بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز هم یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان است که کشور را از مشکلات دور می کند و باید تلاش کنیم تا یاد و خاطره این عزیزان به نسل جدید منتقل شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ابرازکرد: برنامه های مختلفی برای بزرگداشت مقام آزادگان در نظر گرفته شده که دیدار با آزادگان در سالروز ورود آزادگان به میهن، سرکشی به خانواده شهدا و آزادگان، دیدار با آزادگان در هفته دولت و عید غدیر از آن جمله است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین تجلیل از آزادگان نیز چهارشنبه 25 مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خامنه ای گلزار شهدا برگزار می شود که در این مراسم آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به ایراد سخنرانی می پردازد و 10 تن از آزادگان استان نیز مورد تجلیل قرار می گیرند.

گفتنی است در پایان این مراسم، خبرنگاران به غبار روبی مزار شهدای مدافع حرم، شهدای منا و شهید شریفی از شهدای خبرنگار استان قم پرداخته و با نثار گل، یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات