۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۱۸۰۹۰
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

بی توجهی به مفاسد اخلاقی، جامعه را به چالش می کشاند

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز با تأکید بر اینکه ما نباید نسبت به مفاسد اخلاقی جامعه کم اهمیت باشیم، گفت: بی توجهی به این مباحث جامعه را به چالش می کشاند.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: راه مقابله با رذائل اخلاقی و زشتی ها، شناخت اخلاق اسلامی و رعایت آنها در زندگی است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران می تواند به عنوان یک معلم اجتماعی عمل کند، افزود: باید تمام سعی و تلاش خود را برای تقویت مباحث اخلاقی داشته باشند چراکه این منش اخلاق اسلامی در رفتار و کردار موجب عزتمندی افراد می شود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی بر همه ما واجب است، عنوان داشت: این اخلاق شامل ولایت مداری، رعایت تقوا، سعه صدر، داشتن پشتکار و جدیت در انجام امور، صداقت، امانتداری، مهربانی، خوش خلقی و تکریم دیگران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معجزات پیامبر(ص) در جذب افراد جامعه و اینکه توانستند یک انقلاب فکری و فرهنگی را در سطح جامعه به وجود بیاورند، رعایت اخلاق حسنه و اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این امر مهم موجب گرایش مردم به اسلام گردید.

حجت الاسلام لرستانی با تأکید بر اینکه ما نباید نسبت به مفاسد اخلاقی جامعه کم اهمیت باشیم، ادامه داد: عدم توجه به این مباحث جامعه را به چالش می کشاند و نیروهای انقلابی باید در سالم سازی محیط اجتماعی انقلاب اسلامی تلاش خود را به کار گیرند.

وی بیان کرد: رعایت تقوا و خدامحوری در تمام ابعاد زندگی می تواند اخلاق اسلام را در زندگی فردی و اجتماعی تقویت نماید.  

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) اظهار داشت: تقوی بر تمام امورات زندگی نقش آفرین است و در امور فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) می فرمایند حق تقوی این است که همواره اطاعت خداوند را انجام دهی و با پریهز از گناه همواره به یاد خدا باشی و شکر خدای متعال را به جای آوری، خاطرنشان کرد: در این صورت است که ما می توانیم از لغزش ها نجات یافته و در دسته بندگان خوب الهی قرار بگیریم./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات