۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۵۱۸۰۶۳
نماینده ولی فقیه در قزوین:

کفر عملی زمینه ساز کفر اعتقادی در انسان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی کفر عملی را زمینه ساز کفر اعتقادی دانست و گفت: گاهی کفر عملی کاشف از کفر اعتقادی است، در چنین حالتی انسانی با این نوع از کفر تمام اصول و فروع دین را به سخره گرفته و خداوند متعال، کتاب او و نبوت اهل بیت را به زیر سوال می‌برد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت ثبات قدم داشتن انسان در راه خداوند متعال گفت: کسانی که در راه خداوند متعال ثبات قدم دارند هیچ‌گاه دچار ضرر و زیان نشده و ایمان و آخرت خود را از دست نخواهند داد و اعتبار و آبروی آنها در نزد خداوند متعال همواره محفوظ است.

وی در ادامه با اشاره به عدم ثبات قدم دنیاپرستان و دنیاطلبان افزود: کسانی که طالب دنیا و مطامع دنیوی هستند دچار خسران و زیان شده و ایمان و آخرت خود را از دست دادند دنیاپرستان حیثیت و اعتبار و جوانمردی خود را زیر پا گذاشتند و صداقت خود را به دنیا و متعلقات آن فروختند.

این مفسر قرآن در ادامه با بیان اینکه عقل انسان هدایت‌گر او به سمتی است که منافع معنوی آدمی را به دنبال دارد اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید ای بندگانم من مشتری مال و جان شما هستم هر چه را به من بدهید من خریدار آن هستم ای انسان‌ها بدانید و آگاه باشید که اگر همه شما جمع شوید فقیر و نیازمند هستید و از خود چیزی ندارید و تنها من غنی و بی‌نیاز هستم.

وی در ادامه با بیان اینکه مومنان باید همواره همدیگر را به دو چیز سفارش کنند ابراز کرد: مومنان و کسانی که دارای ایمان و عمل صالح هستند همواره باید یکدیگر را به سوی حق و صبر و پایداری دعوت کنند این سفارشات باید با آمادگی و داشتن روحیه ایستادگی و استقامت همراه باشد تا حق و حقیقت همیشه پایدار و مستحکم باقی بماند.

امام جمعه قزوین در ادامه کفر و ایمان را دو نقطه مقابل یکدیگر دانست و تاکید کرد: گاهی کفر انسان کفر اعتقادی است یعنی عده‌ای به ایمان و عقیده انسان کفر می‌ورزند یعنی خداوند متعال و رسالت انبیا و رسول خاتم(‌ص) را نپذیرفته‌اند و ولایت و معاد را قبول ندارند در مقابل عده‌ای هم کافر عملی هستند یعنی نماز نمی‌خوانند و خمس و زکات خود را پرداخت نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه کفر عملی را زمینه ساز کفر اعتقادی دانست و تصریح کرد: گاهی کفر عملی کاشف از کفر اعتقادی است در چنین حالتی انسانی با این نوع از کفر تمام اصول و فروع دین را به سخریه گرفته و خداوند متعال، کتاب او و نبوت اهل بیت را به زیر سوال می‌برد در چنین حالتی این فرد مبتلا به بیماری مهلک نفاق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به شخصیت انسان‌های منافق در جامعه اضافه کرد: انسان منافق کسی است که در ظاهر مسلمان زندگی می‌کند اما در همه جا غیر اسلامی و غیردینی رفتار می‌کند این دوگانگی موجب می‌شود که چنین فردی به خود و جامعه لطمه زده و دیگران را دچار آسیب کند آن کسانی که امروز در جوامع دینی بیشترین آسیب را وارد می‌کنند افرادی هستند که ادعای دینداری داشته اما در عمل رفتار دینی و اسلامی ندارند.

وی در پایان گفت: در قرآن کریم خداوند متعال خطاب به پیامبر بزرگوار می‌فرماید ای پیامبر هنگامی که منافقان به نزد تو می‌آیند اظهار می‌کنند که ما شهادت می‌دهیم که تو رسول خداوند هستی خداوند متعال می‌فرماید همانا منافقان دروغگویان هستند و بنای آنها بر دروغگویی استوار است این نفاق و فسق و فجور نشانه عدم ثبات و ایستادگی در دین است که به جامعه اسلامی و ارزش‌های آن لطمه می‌زند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات