۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۱۸۰۵۶
معاون حوزه علمیه مازندران:

رسالت امروز روحانیت حفظ و تقویت آرمان های اصیل انقلاب است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز حفظ و تقویت این آرمان های اصیل یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف روحانیت یا بصیرت است، گفت: روحانیت آگاه و هوشیار همواره ثابت کرده که در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان انقلاب خواهد ایستاد و از اصل نظام و انقلاب دفاع و پشتیبانی خواهد کرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در جلسه جامعه روحانیت شهرستان قائمشهر، روحانیت را ادامه دهندگان مسیر پیامبر و ائمه معصومین(ع) در دوران غیبت معرفی کرد و گفت: روحانیت پرچم داران حقیقی ترویج مبانی دینی در جامعه محسوب می شوند.

وی با بیان این که اگر نقش آفرینی علما و روحانیت در طول تاریخ نبود امروز شاهد عزت و عظمت اسلام ناب در جامعه نبودیم، افزود: جایگاه امروز دین در جامعه اسلامی را مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و فقهای دین در تاریخ هستیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ بدون هیچ چشم داشتی و کاملاً صادقانه در مسیر دفاع از دین قدم برداشت، خاطرنشان کرد: از خودگذشتگی های علما و فقهای دینی مانع از رشد و گسترش جبهه کفر و نفاق در جامعه شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که علما با اقتدار در برابر هر گونه انحرافی ایستادند و از اصل دین دفاع و حراست کردند، تصریح کرد: دین و ارزش های اسلامی بدون تلاش های علما در طول تاریخ جایگاه و عظمت امروز را نداشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دستان شیطانی در طول تاریخ تلاش کردند تا زمینه تحریف در دین مبین اسلام را فراهم کنند، گفت: ائمه معصومین(ع) و پس از آنها علما و بزرگان دینی عزتمندانه در برابر تحریف کنندگان دین ایستادند و اجازه کوچکترین تحرک به آنها را ندادند.

وی با تأکید بر این که روحانیت با حضور مستمر و در صحنه خود از بسیاری از انحراف ها جلوگیری کرده است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرد هر جا حضور روحانیت پررنگ تر بوده بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی در آن مناطق به حداقل ممکن کاهش یافته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان منکر نقش آفرینی و اثرگذاری حضور روحانیت در اجتماع شد، خاطرنشان کرد: اما در مقابل دشمنان و مخالفان انقلاب اسلامی همه توان و تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور روحانیت در میان مردم به کار گرفته است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که همواره دست هایی تلاش کردند تا زمینه ای را برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت ایجاد کند، تصریح کرد: اما هوشیاری و بصیرت مردم مانع از تحقق این توطئه خطرناک دشمنان شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم همه توطئه های دشمنان امروز پیوندی عمیق و مستحکم میان مردم و روحانیت برقرار است، خاطرنشان کرد: مردم علما و بزرگان دینی را پناهگاهی برای طرح مشکلات و مسائل خود می دانند و در مقابل نیز علما و روحانیت همواره خود را همراه مردم دانسته و می دانند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مردمی بودن را یکی از مهم ترین شاخصه های علمای شیعه در تاریخ عنوان کرد و گفت: علما و بزرگان دینی شیعه هیچ گاه به حاکمان متصل نبودند و همواره جایگاه مردمی خود را تا به امروز حفظ کردند و این وجه تمایز علمای شیعه است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به نقش علما و روحانیت در آغاز و پیروزی نهضت عظیم انقلاب اسلامی، افزود: علیرغم نقش محوری و اثرگذار روحانیت در پیروزی انقلاب وهمچنین تثبیت و حفظ آن، هیچ گاه این قشر اثرگذار جامعه از نظام اسلامی سهم خواهی نکرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، استقلال را یکی از شاخصه های مهم روحانیت شیعه در تاریخ برشمرد و تصریح کرد: علمای شیعه همواره بدون وابستگی زندگی کردند و جامعه را در مسیر رشد و تعالی حقیقی رهنمون ساختند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف روحانیت آگاهی دادن به جامعه است، خاطرنشان کرد: روحانیت با شناخت مناسبی که از جامعه دارد، مخاطبان خود در مسیری که دین و مبانی اسلامی ما تأکید کرده اند راهنمایی می کند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که جامعه بدون حضور علما و روحانیت در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: امروز باید جامعه حضور علما و روحانیان در جامعه را قدر بدانند و از این ظرفیت بالای دینی به خوبی بهره گیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن از حضور مستمر روحانیت در جامعه بسیار عصبانی و هراسان است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به گسترده تر شدن هجمه های دشمنان علیه دین و ارزش های انقلاب، حضور گسترده روحانیت در همه بخش های کشور ضروری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که حفظ انقلاب، آرمان ها و ارزش های مورد نظر این نظام امروز یکی از رسالت های مهم روحانیت است، تصریح کرد: دشمن امروز به این نتیجه رسیده برای ضربه زدن و براندازی انقلاب باید آرمان های متعالی که این نظام بر مبنای آن پایه گذاری شده است را کمرنگ و بی اثرکند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز حفظ و تقویت این آرمان های اصیل یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف روحانیت یا بصیرت است، خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و هوشیار همواره ثابت کرده که در برابر هجمه های دشمنان و بدخواهان انقلاب خواهد ایستاد و از اصل نظام و انقلاب دفاع و پشتیبانی خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز شاهد هجمه های فرهنگی گسترده ای علیه دین و انقلاب اسلامی از سوی دشمنان هستیم، گفت: روحانیت انقلابی باید با روشنگری و آگاهی بخشی در جامعه این هجمه ها را خنثی کند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات