۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۱۸۰۴۹
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز نقشه راه دست‌یابی به سبک زندگی اسلامی است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز در وهله نخست به معنای عبودیت و تسلیم در برابر خداوند بوده و در مرحله بعد نقشه راه و قانون درست زیستن و عناصر سازندگی را به انسان ارائه می‌دهد.
حجت الاسلام احمدی فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به نقش نماز در بازدارندگی از آسیب‌های اجتماعی و اعتلای زندگی، افزود: نقش نماز در سبک زندگی اسلامی و توحیدی و دست‌یابی هدف متعالی روشن و معلوم است.

وی ادامه داد: نماز در وهله نخست به معنای عبودیت و تسلیم در برابر رب کریم و خدای جهانیان و در مرحله بعد در آن نقشه راه و قانون درست زیستن و عناصر سازندگی را رعایت کردن لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: عنصر دیگری که از نماز می‌توان مدد گرفت و با آن راه تعالی سرشار از مصونیت و طهارت را پیمود، شناخت مسیر و بستر حرکت و راه‌شناسی است که نماز آن را هم به ما معرفی کرده است.

وی اظهار کرد: نماز راه درست و بدون افراط و تفریط و معتدل را به ما معرفی می‌کند، راهی که هر که در آن قرار گرفت به سلامتی به مقصود عبودیت می‌رسد و راهی است که اقوم و احسن و اکمل و اعلی است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه نماز با قوام ترین، نیکوترین، کامل‌ترین و متعالی‌ترین راه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: «صراط المستقیم» واژه‌ای قرآنی است که همه عناصر تعالی اخلاقی و اعتقادی و تعالی فرهنگی و معنوی را با خود و در خود دارد.

وی با بیان اینکه نماز راه درست و میانه را معرفی می‌کند، افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی «الیمین و الشمال مضله و الطریق الوسطی هی الجاده»؛ راست و چپ گمراه‌کننده است راه میانه است که جاده وسط حرکت است.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: «امت وسط» بودنی هم که قرآن مطرح کرده است تعبیر دیگری از همان صراط مستقیم است.

به گفته وی در این راه جهل و بی‌بصیرتی زیان‌بار است؛ زیرا «لاتری الجاهل اما مفرطا او مفرطا»؛ نادان یا دچار افراط و یا گرفتار تفریط می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه توشه درست در این راه بصیرت است، اظهار کرد: خداوند در آیه 108 سوره یوسف می‌فرماید: «قل هذه سبیلی ادعوا الی الله علی بصیره انا و من اتبعنی»؛ بگو این راه من است که شما را به آن فرا می‌خوانم همراه با بصیرت خود و آن کس که از من پیروی کند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات