۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۸۰۳۹
کارشناس آمار جمعیتی ثبت احوال قم خبرداد؛

کاهش میزان طلاق در استان قم در سال ۹۶

کارشناس آمار جمعیتی ثبت احوال قم با اشاره به ثبت بیش از ۱۰ هزار واقعه ازدواج در سال ۹۵، از کاهش میزان طلاق در استان قم در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.
طلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان قم و شورای راهبردی جمعیت استان عصر امروز در سالن همایش های استانداری قم برگزار شد.

حسین احمدی کارشناس آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان قم در این نشست با اشاره به برخی آمار ها مربوط به ولادت ها، وفیات، ازدواج ها و طلاق های مربوط به استان قم اظهار داشت: در سال 95 تعداد 26445 واقعه ولادت در استان قم به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل از آن معادل یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: اگر بخواهیم این مسأله را در کشور نیز بررسی کنیم باید بگوییم بیشترین نرخ ولادت مربوط به استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان بوده است و البرز، مازندران و گیلان کمترین میزان تولد را داشته اند.

احمدی با بیان اینکه در سال 95 بیش از 10 هزار و بیست واقعه ازدواج در استان قم به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در موضوع ازدواج نیز نسبت به سال 94 تعداد 345 واقعه یعنی حدود 3/3 درصد کاهش ازدواج را شاهد بوده ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از کاهش میزان طلاق در استان قم عنوان داشت: با وجود اینکه در سال 95 میزان طلاق از سال 94 بیشتر شده بود با این حال در چهارماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 11 درصد کاهش طلاق را  داشته ایم.

کارشناس آمار جمعیتی ثبت احوال قم در پایان خاطرنشان ساخت: مقایسه و رتبه بندی استان ها بر اساس نرخ خام وقایع حیاتی با توجه به تقاوت ها در ساختار جمعیت استان ها می تواند گمراه کننده و گاهی در مغایرت اساسی با یافته های حاصل از نرخ های استاندارد شده که ناظر بر ساخت جمعیتی استان ها است، بشود./۱۳۳۰/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات