۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۱۸۰۲۸
حجت الاسلام هدایت نیا:

جاذبه های جنسی در انتخاب همسر عاقلانه نیست

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که یکی از دلایل تأخیر در ازدواج دختران فزونی مردان بر زنان در سن ازدواج است، گفت: بی حجابی دختران نمی تواند موجب تسریع در امر ازدواج شود.
هدایت نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرج الله هدایت نیا، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با طرح غير واقعي بودن اين ادعا كه دختر خانم هاي بي حجاب از شرايط ازدواج بهتري نسبت به آنان كه وضعيت پوششي بهتري دارند، برخوردار هستند، گفت: همانطور که بیان شد این ادعا غیر واقعی است زیرا زمانی که نیازهای مرد در چارچوبی غیر از خانواده تأمین شود مرد به دلیل مسؤولیت های سخت زندگی مشترک نه تنها دیر ازدواج نخواهد کرد بلکه گرایش چنین جوانی برای ازدواج از بین می رود زیرا به راحتی و با کم ترین هزینه می تواند نیازهای خود را از طریق چشم در جامعه تأمین کند.

وی افزود: همانطور که بیان شد استفاده از جاذبه هاي عاطفي و جنسي براي انتخاب همسر كار عاقلانه و درستي نيست و این جاذبه ها حتی اگر زمینه ساز ازدواج شود به مرور با عادی شدن این جاذبه و گذشت زمان رابطه میان زوجین سرد شده و پایداری زندگی مشترک در معرض تهدید قرار می گیرد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به دلایل تجرد دختران شایسته تصریح کرد: از جمله این دلایل می توان به تاخير ناموجه ازدواج از وقت مناسبش اشاره کرده و همچنین دومین دلیل این امر فزوني تعداد دختران نسبت به پسران است.

حجت الاسلام هدایت نیا ادامه داد: همچنین می توان تجرد ناشي از فرهنگ ازدواج را از دیگر دلایل تأخیر در ازدواج عنوان کرد زیرا در حال حاضر متأسفانه در جامعه ازدواج در سنین بالا و داشتن تمامی امکانات رفاهی به یک فرهنگ و مقدمه برای ازدواج تبدیل شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهارمين دليل تأخیر در ازدواج را تجرد ناشي از فقدان جذابيت برخي از دختران عنوان كرد و گفت: در توضيح اين دليل باید به خوشرويي، شادابي، تحصيلات مناسب و خوش پوش بودن در اجتماعات عمومي اشاره کرد که برخی از دختران به دلیل نداشتن این ویژگی ها نمی توانند ازدواجی به موقع را داشته باشند.

حجت الاسلام هدایت نیا پنجمين دليل تجرد دختران را منفي نگري نسبت به دختران مذهبي عنوان كرد و یادآور شد: ششمين عامل تجرد ناشي از فاصله سطح تحصيلات دختران نسبت به پسران است./968/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات