۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۰۲۳
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

تبیین آموزه های دینی راه تقویت اخلاق و حفظ امنیت جامعه است

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف گفت: در راستای برگزاری این مسابقات با تربیت حافظان قرآن تلاش می شود انس بیشتر با قرآن را بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تقویت کرد.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن ‌کریم در استان بیان داشت: این دوره از مسابقات قرآن کریم با حضور 100 شرکت کننده در بخش برادران برگزار شد.

وی با بیان اینکه چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، معارف و اذان برگزار شد، افزود: در این مسابقات در هر رشته سه نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی اوقاف در ارومیه عنوان داشت: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می یابند.

وی با یادآوری به برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در لرستان خاطرنشان کرد: این مرحله در بخش حفظ در زمینه حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و در رشته های قرائت، ترتیل، دعاخوانی، معارف و اذان برگزار شد.

حجت الاسلام عباس زاده هدف از برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی را عمل به فرمایشات رهبری در راستای اجرایی ساختن طرح تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: جذب بیشتر جوانان و انس بیشتر با قرآن از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان قرآن را کتاب راهنما و چراغ هدایت عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای تبیین و ترویج آموزه های دینی و تعالیم قرآنی می توان در جهت ارتقای فرهنگ و اخلاق جامعه نقش آفرین شد.

وی بیان داشت: برای اجرای موفق طرح تربیت حافظان قرآن همواره از توانمندی و استعداد مربیان قرآن در استان بهره مند می شویم./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات