۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۱۸۰۰۶
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

آمریکا نمی‌تواند برجام را یکطرفه فسخ کند

حجت الاسلام اکرمی با تأکید به نقض صریح برجام از سوی رییس جمهور آمریکا، گفت: برجام مذاکره ایران با شش قدرت بزرگ جهانی است و آمریکا نمی‌تواند کل این معاهده بین‌المللی را یکطرفه فسخ کند.
حجت الاسلام سیدرضا اکرمی

حجت‌الاسلام سید‌رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: مذاکره ایران با این گروه منجر به اثبات حقانیت ایران و لغو قطعنامه‌های شورای امنیت شد.

وی با بیان این که شورای امنیت با ارایه قطعنامه 2231 حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخت، ابراز داشت: با تلاش مذاکره کننده ایرانی عاقبت توانستیم غرب را مجاب کنیم تا حق هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: ایران اکنون همچون گذشته می‌تواند به استفاده از انرژی هسته‌ای ادامه داده و در این زمینه تحقیقات و توسعه داشته باشد و غنی‌سازی اورانیوم را در حد مورد نیاز خود انجام دهد.

وی با تأکید به نقض صریح برجام از سوی رییس جمهور آمریکا، گفت: برجام مذاکره ایران با شش قدرت بزرگ جهانی است و آمریکا نمی‌تواند کل این معاهده بین‌المللی را یکطرفه فسخ کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: اگر آمریکا ‌بخواهد از این پیمان بین‌المللی جدا شده و مفاد آن را نقض کند، جمهوری اسلامی ایران این کار آمریکا را به قرارداد با پنج کشور دیگر سرایت نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پنج ابرقدرت جهان؛ روسیه، چین، فرانسه، اتحادیه اروپا و آلمان به صراحت اعلام کرده‌اند که نقض برجام به زیان آمریکا خواهد بود و در صورتی که آمریکا به صراحت برجام را کنار بگذارد، آنها به پیمان خود با ایران پایبند خواهند بود.  

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که برجام با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است، عنوان کرد: بزرگ‌ترین فایده برجام شناساندن چهره واقعی آمریکا به جهان بوده است چرا که جهان اکنون می‌داند که آمریکا بدعهد و نظامی غیر قابل اعتماد است.

وی گفت: در معادلات بین‌المللی قابل پذیرش نیست که دولتی یک معاهده بین‌المللی را بپذیرد و آن را امضا کند اما دولت بعدی به راحتی آن را نقض کند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، با تأکید بر این که رفتار آمریکا با ایران، روسیه و کره‌شمالی بیانگر آن است که آمریکا عنصر ناراضی‌سازی در جهان است، اظهار داشت: گذشت زمان ثابت خواهد کرد که سیاست‌های آمریکایی عامل بی‌ثباتی جهان و خاورمیانه شده است. 

وی بیان داشت:‌آمریکا دوست دارد در جهان مشکل ایجاد کند از این رو فشار‌های متعددی را بر ایران تحمیل کرده است تا ایران را با خود همراه کند اما ایران در طول سی‌ و‌ نه سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد نشان داده است هیچ‌گاه تسلیم سیاست‌های خصمانه آمریکا بر علیه بشریت نخواهد شد. /878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات