۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۱۸۰۰۴
آیت الله علما:

تقویت زبان و ادبیات فارسی از سیاست های نظام است

آیت الله علما با بیان اینکه تقویت زبان و ادبیات فارسی از سیاست های نظام است، گفت: برگزاری گردهمایی در راستای تقویت زبان و ادبیات فارسی اقدامی مفید و سازنده بوده و از مؤکدات رهبر معظم انقلاب است.
آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با دبیر علمی دوازدهمین گردهمایی بین المللی ترویج زبان و ادب فارسی ابراز داشت: زبان فارسی باید حفظ شده و از آثار ادبی حمایت بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب یک ادیب هستند و همواره بر لزوم حفظ آثار فاخر ادبی و توسعه و حفظ زبان تاکید دارند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: برگزاری گردهمایی در راستای تقویت زبان و ادبیات فارسی اقدامی مفید و سازنده بوده و از موکدات رهبر معظم انقلاب است.

آیت الله علما در ادامه افزود: تقویت زبان و ادبیات فارسی از سیاستهای نظام بوده و همواره رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه به این زمینه تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن حمایت از برگزاری این گردهمایی، اظهار داشت: ادبیات فارسی ادبیاتی کهن و با ریشه است که باید حفظ شده و اجازه نداد دستخوش تغییرات شود.

در ادامه این نشست خلیل بیگ زاده، دبیر علمی گردهمایی نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه های این گردهمایی مطرح کرد: در این گردهمایی 1500 مقاله تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفته و 250 استاد برجسته داخلی و خارجی زبان و ادبیات فارسی در این گردهمایی حضور خواهند یافت.

گفتنی است این همایش از 15 الی 17 شهریور برگزار خواهد شد./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات