۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۱۸۰۰۲
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

سازمان‌ها و نهاد‌های اسلامی به دفاع از حقوق مردم مسلمان میانمار برخیزند

حجت‌الاسلام اکرمی با اشاره به موج خشونت‌ها علیه مردم مسلمان و مظلوم میانمار، گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های اسلامی باید به دفاع از حقوق مردم مسلمان میانمار برخیزند.
حجت الاسلام اکرمی

حجت‌الاسلام سید‌ رضا اکرمی، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موج خشونت‌ها علیه مردم مسلمان و مظلوم میانمار، اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی از یک سو جمعیت فراوانی دارد و از سوی دیگر قدرت بسیار بالایی در اختیار دارد که می‌تواند با تبلیغات گسترده، حقیقت آنچه در یمن، عراق، سوریه و میانمار می‌گذرد بر مردم آزادی‌خواه جهان آشکار سازد.

وی با گلایه از کیفیت فعالیت سازمان همکاری اسلامی، ابراز داشت: متأسفانه این سازمان آن گونه که باید کارآمدی لازم را ندارد، چرا که این سازمان اگر تصمیم می‌گرفت تا در حمایت از مظلومان سنگ تمام بگذارد، اکنون شاهد نسل‌کشی مسلمانان در میانمار نبودیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: سازمان همکاری های اسلامی در راستای دفاع از حقوق مسلمانان، رفع مشکلات جهان اسلام و آنچه امروزه گریبان مسلمانان میانمار را گرفته است، فعالیت اثربخشی انجام نداده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید این سازمان آن تعهد و آرمان واقعی را در دفاع از مسلمانان سراسر جهان ندارد چرا که در برابر هفت هزار قربانی حج در سال 94 اقدامی شایسته برای استیفای حقوق شهدای مسلمان حج، از خود بروز نداد.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: آیا سازمان همکاری‌ های اسلامی از بحران یمن آگاه نیست؟! آیا نمی‌بیند عربستان حریم و حرمی برای مردم این کشور قائل نیست و آیا مطلع نیست که زنان و کودکان بی‌گناه یمنی چگونه توسط جنگنده‌های آل‌سعود بمب‌ باران می‌شوند؟!

وی تصریح کرد: اکنون که نهاد‌ها و سازمان‌های اسلامی به دفاع از حقوق مسلمانان نمی‌پردازند، حج بهترین فرصتی است که مسلمانان، علما و فرهیختگان اجتماع بزرگی تشکیل داده و فریاد مظلومیت مردم مسلمان میانمار را به گوش جهان برسانند./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات