۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۱۸۰۰۰
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

شرکت ۷۸۹ نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دوره تثبیت و اختبار داوطلبان ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی اکنون در حال برگزاری است، گفت: ۷۸۹ نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی حضور دارند.
حجت الاسلام حسین زاده - مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به حضور 789 نفر در دوره تثبیتی مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: این مرحله، مرحله نهایی پذیرش طلاب بوده و کسانی که با موفقیت این مرحله را به پایان برسانند می‌توانند در مدارس علمیه استان به تحصیل علوم دینی و حوزوی بپردازند.

وی با پیش‌بینی تحصیل هزار و 900 طلبه در سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه استان، افزود: در آزمون ورودی حوزه علمیه که پانزدهم اردیبهشت سال جاری برگزار شد تعداد دو هزار و 353 نفر شرکت کردند که از این تعداد بعد از آزمون کتبی و مصاحبه، هزار و 507 نفر نمره قبولی را کسب کردند.

حجت‌الاسلام حسین زاده اضافه کرد: بعد از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه طلاب یک دوره تثبیتی 40 روزه را می‌گذرانند تا با فضای حوزه و دروس حوزوی آشنا شده و با آگاهی بیشتری وارد این عرصه شوند.

وی ادامه داد: در این دوره صلاحیت داوطلبان ورود به حوزه علمیه در ابعاد گوناگون آموزشی، اخلاقی و شخصیتی احراز شده و آنها با رسالت‌ها و وظایف طلبگی و نظام آموزشی و تربیتی حوزه آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: در حقیقت دوره تثبیتی یک دوره خودشناسی و دیگرشناسی بوده و دوره مهمی در زندگی داوطلبان محسوب می‌شود؛ چراکه در پایان این دوره داوطلب تصمیم می‌گیرد در مدارس علمیه تحصیل کند یا از ادامه تحصیل در حوزه صرف‌نظر می‌کند.

به گفته وی در پایان دوره تثبیتی از طلاب حاضر در این دوره آزمون گرفته می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره قبولی کسب کنند می‌توانند در مدارس علمیه استان به تحصیل بپردازند.

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تعداد طلاب در حال تحصیل در مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته هزار و 461 نفر در مدارس علمیه خراسان شمالی مشغول به تحصیل بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال از این 789 نفر که دوره تثبیتی را طی می‌کنند 500 نفر بتوانند در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل شوند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی گذشته درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی بودند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات