۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۹۷۴
مفتی مصر:

مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی نیازمند همکاری جهانی است

مفتی مصر با اشاره به خطر تروریسم و افراط‌گرایی، مبارزه با این دو پدیده را وظیفه‌ای همگانی دانست.
شوقی علام مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر عصر امروز یکشنبه برای حضور در کنفرانس «گفت‌وگوی تمدن چین و جهان عرب در مسیر نابودی افراط‌گرایی» قاهره را به مقصد چین ترک کرد.

علام پیش از سفر با بیان آنکه تجربه دارالافتا در عرصه مبارزه با تروریسم و خشونت بسیار موفقیت آمیز است، خاطرنشان کرد: همکاری جهانی و تبادل تجربیّات در عرصه مبارزه با تروریسم به یک ضرورت جدی تبدیل شده است.

وی افزود: خشونت و تروریسم منحصر در یک کشور یا منطقه خاص نیست بلکه امروزه تمام جهان را تهدید می‌کند که این امر همکاری و تلاش بیشتر دولت‌ها و موسسه‌های مرتبط با این دو پدیده را می‌طلبد.

مفتی مصر اظهار داشت: دارالافتای مصر خطر خشونت را به خوبی درک کرده و یک استراتژی کامل برای مبارزه با تروریسم طراحی کرده است از این رو تلاش دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

عالم اهل سنت مصر ادامه داد: اینجانب به نمایندگی از دارالافتای مصر و با حضور در این کنفرانس استراتژی کامل در مسیر مبارزه با تروریسم و خشونت را ارائه خواهم کرد که این استراتژی در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت طراحی شده است.

وی با تبیین هر یک از این دو استراتژی تصریح کرد: تمرکز استراتژی کوتاه‌مدت بر عناصر افراط‌گرا و عاملان جنایات تروریستی است در حالی که استراتژی بلندمدت درصدد خشکاندن منابع حمایتی تروریسم از طریق قانون‌گذاری و عملیاتی کردن آنها است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات