۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۱۷۹۶۷
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر بروجرد:

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه ایجاد تحول علوم انسانی است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی را نیازمند تولید علم دانست و گفت: در این راستا باید وحدت بین حوزه و دانشگاه تقویت شود.
حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام محمد معظمی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای شکل گیری یک انقلاب و تحول در زمینه علوم انسانی بیان داشت: به گفته رهبری باید در این راستا همواره تولید علم داشته باشیم و فقط مصرف کننده نباشیم.

وی با اشاره به وجود کتب و مقالات فراوانی در حوزه علوم انسانی افزود: این کتب از حدود 200 تا 300 پیش هستند و همواره برای آنها احترام قائل هستیم.

حجت الاسلام گودرزی تأکید کرد: برای ایجاد تحول در این زمینه نباید فقط مصرف کننده باشیم بلکه با تولید علم باید در زمینه ایجاد تحول گام برداریم.

رسالت حوزه تولید علم است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد رسالت حوزه را تولید علم خواند و گفت: برای تحول در علوم انسانی حوزه رسالت خطیری بر دوش دارد و با تولید علم باید در این راستا نقش آفرین باشد.

وی جهت دار نبودن علوم و عدم تولید علوم انسانی را از جمله موانع تحول در این علوم دانست و گفت: صاحب نظران حوزه و علما نباید از این مهم غفلت کنند.

حجت الاسلام معظمی گودرزی با تأکید بر ضرورت توجه به فرایند تحقق علوم انسانی برای ایجاد تحول در این حوزه بیان کرد: برای ترویج این مهم ابتدا باید احساس نیاز به تولید علم را تقویت و به آن توجه داشته باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیری از نگرش غیرکاربردی به علوم انسانی عنوان داشت: برای تقویت تحول در این زمینه نیازمند تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستیم.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد اظهار داشت: حوزه و دانشگاه با تعامل و همکاری یکدیگر باید در جهت تقویت تحول در حوزه علوم انسانی اقدام کنند و در این راستا محورهای مهم تحول را مورد توجه قرار دهند./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات