۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۹۳۳
امام جمعه الشتر:

قرآن و آموزه های دینی بهترین محور اثرگذار در تحول علوم انسانی است

امام جمعه الشتر با تأکید بر اینکه باید محورهای علوم انسانی را مطالعه و از روزمرگی پرهیز کرد، گفت: قرآن و آموزه های دینی بهترین محور اثرگذار در تحول علوم انسانی است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی، امام جمعه الشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: علوم انسانی مبتنی بر افکار اندیشمندان است.

وی افزود: علوم انسانی در صورت خط و مشی صحیح انقلاب فکری را فراهم می سازد که یا کامل باشند و یا از منبع کاملی بهره برداری کند.

امام جمعه الشتر با بیان اینکه علوم انسانی می تواند جهت بخشی و هموار کننده مسیر باشد، عنوان داشت: این مهم زمانی اتفاق می افتد که به موضوع اصلی اندیشه انسانها که مبتنی بر نظرات قرآنی و دینی است، بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به علوم انسانی بدون محوریت مشخص به منظور گم کردن راهی است که انسان پیش می گیرد، اظهار داشت: چنانچه محور قرآن و آموزه های دینی باشد موجب تقویت اسلام ناب می شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی باید از روزمرگی علمی و یا هرگونه بهره مندی از نظرات اشخاص مختلف پرهیز کرد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت مطالعه عمیق محورهای علوم انسانی در جهت ایجاد تحقق تحول در این حوزه بیان کرد: بهترین و اثر بخش ترین محور قرآن، آموزه های قرآنی و اندیشه معصومین(ع) است.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه کلام ناب معصومین(ع) همواره برای بشریت تازگی دارد، ادامه داد: محور قرار دادن اندیشه ائمه مصومین(ع) موجب خروج از روزمرگی می می شود.

وی با اشاره به اینکه غربی ها برای ترویج اندیشه های خود به بهترین شکل کرسی های نظریه پردازی ایجاد کرده اند و افکار عمومی را وادار به اندیشیدن می کنند، اظهار داشت: ما با وجود برخورداری از معتبر ترین علوم انسانی باید افکار و اندیشه ها را به تحصیل در حوزه این علوم تشویق کنیم و تحول عظیم در تحول علوم انسانی ایفا نماییم./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات