۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۱۷۹۰۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

تنها با شعار نمی توان جامعه را قرآنی کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تنها با شعار دادن نمی توان جامعه را در مسیر آموزه های قرآنی قرار داد، گفت: در شهری مانند تبریز که زادگاه علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بوده، شایسته نیست حتی یک پژوهشکده قرآنی وجود نداشته باشد.
حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در همایش مدیران مؤسسات قرآنی استان در تبریز با بیان این‌که رمز سعادت دنیا و آخرت در تبعیت از قرآن و اهل بیت است، اظهار داشت: انحراف و یا فراموشی احکام قرآن منجر به خسران خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که بشر بیش از هر زمانی نیازمند تعالیم الهی و جاری شدن مبانی قرآن در زندگی فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن مقدمه‌ای برای درک مفاهیم و آموزه های قرآنی و سپس عمل به آیات الهی است، اگر اینگونه باشد، بسیاری از معضلاتی که امروز گرفتارش هستیم، برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تنها با شعار دادن نمی توان جامعه را در مسیر آموزه های قرآنی قرار داد، تصریح کرد: در شهری مانند تبریز که زادگاه علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بوده و در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، شایسته نیست حتی یک پژوهشکده قرآنی نداشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تبریز به دلیل سابقه تاریخی درخشان و موقعیت کنونی که دارد؛ نیازمند فعالیت دانشگاه‌ یا دانشکده تخصصی قرآن و عترت است، تصریح کرد: درست است که گام‌هایی از سوی مؤسسات مختلف قرآنی برداشته می‌شود، اما ناکافی است.

وی با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ قرآنی تنها با سخنرانی، برگزاری همایش، چاپ بنر و پوستر و برگزاری جشنواره های مختلف محقق نمی شود، گفت: مرام و مسلک مسؤولان نظام زیر ذره‌بین چشمان مردم قرار دارد، اگر خود مدیران و مسؤولان عامل به قرآن باشند، به یقین مردم نیز با مسلک قرآنی پیش خواهند رفت.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر هماهنگی، همسویی و پرهیز از موازی‌کاری در برنامه های فرهنگی و قرآنی در جامعه اظهار داشت: لازمه موفقیت در برنامه های دینی و قرآنی خلوص نیت است؛ تا زمانی که منیت در کار باشد، نمی‌توان به اهداف عالی نظام در عرصه های فرهنگی و دینی نائل شد.

وی با بیان این‌که همراهی، همدلی و وحدت نظر باید در اولویت برنامه های مؤسسات قرآنی قرار گیرد، تصریح کرد: فعالیت مؤسسات قرآنی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آتش به اختیار در شرایط کنونی جامعه محسوب می شود، چراکه با کمترین امکانات بیشترین بهره معنوی را به اقشار مختلف می رسانند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات