۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۱۷۹۰۱

فعالیت تبلیغی ۱۲۰ مبلغ خوزستانی در ایام تابستان

مسؤول امور مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در ایام اوقات فراغت تابستانی نزدیک به ۱۲۰ مبلغ مستقر در سراسر استان مشغول به جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و تشکیل برنامه های متنوع فرهنگی هستند.
سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام علی رئیسی، مسؤول امور مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به تعداد مبلغان مستقر و ناحیه کاری آن ها، اظهار داشت: در استان خوزستان نزدیک به 120 نفر مبلغ در روستاها و مناطق محروم استان به طور مستقر، مشغول به ترویج امور دینی و فرهنگی هستند.

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه با تشریح فعالیت های مبلغان مستقر، بیان داشت: فعالیت های روحانیان مبلغ مستقر بسیار وسیع و گسترده است که می توان به مقوله نماز جماعت، مجالس دینی و مذهبی و حتی سیاسی در قالب نشست های بصیرتی سیاسی، اشاره کرد.

این مقام مسؤول افزود: آموزش قرآن کریم، حدیث، نهج البلاغه و تفسیر قرآن کریم از دیگر فعالیت های مبلغان مستقر در سراسر روستاها و مناطق محروم استان است که به طور جدی به این مقوله ها و فعالیت ها می پردازند.

حجت الاسلام رئیسی درباره محل اسکان و استقرار روحانیان مستقر سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: روحانیان مبلغ در مناطق 200 خانوار به بالا مستقر هستند و به روحانیانی که محل سکونت ندارند، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی یک باب منزل عالم تعلق گرفته است که در آن منطقه مستقر باشند و به طور مستمر به ترویج امور فرهنگی و دینی بپردازند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های مبلغان مستقر تبلیغات خوزستان، تصریح کرد: حمایت از تشکل های مردمی مانند هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از دیگر فعالیت های روحانیان مبلغ مستقر می باشد.

مسؤول امور مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره در زمینه های مختلف و پیشگیری از مواد مخدر در مراکز آموزشی منطقه استقراری مبلغان به طور مستمر صورت می گیرد که از استقبال بسیار خوب ساکنین مناطق به همراه بوده است و همچنین بحث کتابخوانی مساجد که همیشه فعال هستند.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به توسعه فرهنگ زکات، ابراز داشت: در مناطق تبلیغی روحانیان مستقر به بحث توسعه فرهنگ زکات اهمیت ویژه ای داده شده است که مبلغان این مقوله را برای ساکنین مناطق تبلغی خود تبیین می کنند.

این مقام مسؤول درباره نحوه اعزام مبلغان، تصریح کرد: نحوه ثبت نام و اعزام مبلغان بر اساس درخواست خود روحانیان از سازمان تبلیغات اسلامی است و بعد از درخواست وارد مراحل آزمون و مصاحبه می شوند که مورد تایید سازمان تبلیغات جهت تبلیغ قرار بگیرند.

حجت الاسلام رئیسی در پایان با اشاره به فعالیت های تابستانه مبلغان، ابراز داشت: مبلغان در تابستان مشغول به فعالیت های فرهنگی و تشکیل برنامه های بسیار خوبی در قالب اوقات فراغت و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در مناطق تبلیغی خود هستند./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات