۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۱۷۸۹۷
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

حججی با شهادتش دل ها را حیات بخشید

نماینده ولی فقیه در نجف آباد گفت: محسن حججی با شهادتش، دل ها را حیات بخشید و این شور و عظمتی که امروز در شهر و در جهان شاهد هستیم، حالت کربلایی و عاشورایی ایجاد کرد، از برکت خون این شهید است.
مراسم شهید حججی مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی با حضور سرلشگر جعفری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، امروز نجف آباد، شهر علم و ایثار با تقدیم 2500 شهید، کربلایی دیگر را در برابر چشمان هزاران بیننده نه در داخل که در سراسر جهان به نمایش گذاشتند. حضوری نه کم سابقه که بی سابقه، که این شهر در هیچ دوره ای به خود ندیده بود و به راستی در توصیف این حضور تنها باید گفت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا».

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در مراسم بزرگداشت شهید جاویدالاثر مدافع حرم، محسن حججی، درباره عظمت و شور این مراسم در تجلیل از مقام شهید گفت: این مراسم خودجوش و مردمی با این عظمت، قطعاً فرشتگان الهی نیز حضور دارند.

وی در ادامه از حضور آیت الله طباطبایی نژاد به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در این مراسم تقدیر و تشکر کرد و افزود: از جانب مردم این دیار به ویژه خانواده شهید مظلوم حججی از رهبری پیوسته با هدایت ها و رهنمودهایشان باب فتح و ظفر را به روی امت اسلام گشودند و اکنون با عنایت ویژه نماینده برای اعلام پیام اعزام فرمودند، تشکر می کنیم.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب به این شهرستان بیان داشت: از جانب مردم شهیدپرور و عالم پرور این دیار و خانواده معظم 2500 شهید این شهرستان، به ویژه همرزمان و دوستان این شهید اعلام می دارم، رهبرا، مردم نجف آباد هم چنان که قبل از انقلاب به فرموده حضرتعالی با امام و انقلاب عهد و پیمان بستند، و برای تداوم انقلاب در 8 سال دفاع مقدس جانانه حضور داشتند، امروز نیز با این حضور عاشورایی خود اعلام می کنند که «نحن علی العهد».

وی در ادامه تصریح کرد: ما بر همان عهد و پیمان اولیه که با اسلام و قرآن و امام بسته ایم، با شما رهبر عزیز با شما ای شهیدان ای جبهه مقاومت عهد و پیمان ادامه خواهیم داد و در کنار شهید محسن عزیز تا آخرین لحظه خواهیم ماند.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به عظمت جهانی این شهید خاطرنشان کرد: پیام این شهید، پیام جهاد، صبر، مقاومت بود که در نه کشور که در کل عالم پیچید و این قلب هایی که منقلب گشت همه پیام دارد که «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُون‏»، چه زنده ای، زنده تر از محسن حججی که دل ها را حیات بخشید.

وی در ادامه بیان داشت: محسن حججی دل ها را حیات بخشید و این شور و عظمتی که امروز در شهر و در جهان شاهد هستیم، حالت کربلایی و عاشورایی ایجاد کرد، از برکت خون این شهید است.

در ابتدای این مراسم غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان، گفت: محسن حججی از شاگردان مکتب سردار حاج احمد کاظمی است که در دوران نوجوانی در شجره طیبه بسیج و اردوهای جهادی موسسه شهید کاظمی، روحیه پاسداری را از دوران نوجوانی در خود نشان داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید حججی مراحل رشد و تعالی معنوی را که به فرموده رهبر معظم انقلاب از راه های میانبر است، طی نمود و بعد از پیوستن به لشکر 8 نجف اشرف در سال های اخیر با روحیه جهادی بالای خود به انجام تکالیف پاسداری، به عنوان فرمانده گروهان وارد میدان مقاومت شد.

سلیمانی درباره دیگر ابعاد شخصیتی این شهید افزود: این شهید در مرتبه دوم حضورش در میدان مقاومت جبهه سوریه، هم چون مولای سیدالشهدا آن چنان شهادتی را رقم زد که الگوی و اسوه تمام شهادت طلبان راه حق شد و پیام جدیدی از عاشورا را بازآفرینی کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این شهید با شهادت خود، نه تنها فضای این کشور، فضای جهان اسلام را عاشورایی کرد که در این راه خانواده این شهید با آن سخنان و نکته های خود در رسانه ها در بزرگواری و عظمت این شهید، این جانبازی را به رخ جهانیان کشاندند. /1306/پ202/ب1

ارسال نظرات