۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۷۸۹۵
امام جمعه موقت اهواز:

شهید حججی نماد «هیهات منا الذله» در عصر ما است

امام جمعه موقت اهواز گفت: پیام شهادت شهید سرافراز اسلام محسن حججی باید به نسل جوان جامعه منتقل شود چرا که وی نماد هیهات منا الذله در عصر ما است.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تبریک و تسلیت شهادت مدافع حرم، محسن حججی، اظهار داشت: در حقیقت شهادت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی را باید یک برگ زرین درخشان در تاریخ و کتاب شهادت طلبی جوانان این مرز و بوم محسوب کرد.

وی در ادامه بیان داشت: سابقه درخشان فعالیت های فرهنگی و جهادی شهید محسن حججی در سنین جوانی نشان دهنده معرفت این شهید بزرگوار از شرایط وضع موجود و مسائل روز فرهنگی، است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به وصیت مدافع حرم شهید محسن حججی و بیانات پر معنای این وصیت، ابراز داشت: با توجه به وصیت مکتوب و شفاهی که از این شهید بزرگوار ضبط شده و فعالیت های جهادی خود را که تشریح داده است، یک نسخه شفا بخش و برنامه کامل و خوب فرهنگی برای برخی از افراد و نهادهای فرهنگی جامعه امروزی در جهان آفت زده، پدید آورده است.

وی خاطرنشان کرد: ما بیشتر از اینکه نگران و ناراحت برای فقدان وجود با برکت محسن حججی باشیم باید نگران آن باشیم که نتوانیم توفیق راهی که شهید حججی آگاهانه در آن قدم برداشت، قدم برداریم.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تصریح کرد: امروز باید خدا را شاکر باشیم که خداوند متعال با شهادت شهید حججی، در واقع مجددا یک حجتی به جامعه اسلامی ارائه کرد و حجتی برای معرفی نظریه های اسلام در جامعه کنونی است و اینکه خود شهید حججی در وصیتش آرزوی دو مرتبه شهادت را می کند یکی قبل از ظهور امام زمان(عج) و شهادت دومی در بعد از ظهور امام زمان(عج) است و این یک درس بسیار بزرگی برای همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی بیان داشت: وصیت شهید حججی قبل از شهادت به فرزند خودش و نسل جوان نشان دهنده این است که باید یک برنامه فرهنگی مدون و خوبی را برای جوانان و فرزندان خود تهیه کنیم و اینکه ملت ایران به این مقوله فرهنگی توجه ویژه ای کنند.

وی در ادامه با اشاره به صلابت شهید حججی و نهراسیدن این شهید بزرگوار در قبال کفار، گفت: تصویری که از نحوه اسارت شهید حججی از سوی حرمله های زمان پخش شد ملت ما را اندوهگین و البته بسیاری از اذهان را هوشیار کرد چرا که تصاویر حاکی از آن است که شهید محسن حججی نماد یک مرد باصلابت، سازش ناپذیر و قوی است که در مقابل فشار دشمن تسلیم، خودباخته و افسرده نشد.

امام جمعه موقت اهواز با تبیین دو طیف متضاد در جامعه، اظهار داشت: امروز ما در جامعه اسلامی ایرانی شاهد دو کنش و واکنش کاملا متضاد هستیم از یک طرف شاهد آن بودیم که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فرستاده اروپایی عکس سلفی یادگاری می گیرند و سبب رنجش خاطر ملت عزت مند ایران شدند و از طرف دیگر یک جوان ارزشی در حالی که در دست دشمن اسیر بود دل ملت را شاد کرد و برای همیشه نام، فکر و مکتب خود را ماندگار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ابراز داشت: محسن حججی یک پدیده به شمار می آید و این پدیده را باید بیش از پیش بررسی و به آن دقت کرد، پدیده ای که می تواند یک واحد درسی در مراکز آموزشی کشور مورد استفاده و آموزش قرار گیرد و پیام شهید حججی به نسل جوان جامعه ما منتقل شود.

وی در پایان اذعان داشت: شهید حججی نماد ایستادگی علیه کج اندیشی ها و برخی بی بصیرتی ها در جامعه است و از همه مهم تر این شهید بزرگوار نماد صدای رسای هیهات منا الذله ملت ایران به استکبار جهانی و عدم سازش علیه کفار عصر ما است./9453/ت302/ب1

ارسال نظرات