۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۱۷۸۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اندیشه عدالت‌خواهی در جهان گسترش پیدا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: زنان، مردان و کودکان را می‌کشند و شهرها را ویران می‌کنند اما هیچ‌کس حرفی نمی‌زند زیرا این افراد که حرفی نمی‌زنند مردند و چه مرگی بدتر از خفقان است!
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار طلاب جدیدالورود مسجد علمیه امام حسن مجتبی(ع) بیرجند اظهار داشت: عالم اگر به ظاهر از نظر تن از دنیا رفته اما زنده است و جاهل اگر چه تنومند از نظر حیوانی سالم می‌باشد اما مرده است.

وی با بیان اینکه حیات مساوی با علم است، گفت: در روایات انسان به لحاظ جسم دارای 6 حالت است که ناگزیر در 3 حالت از این 6 حالت قرار می‌گیرد، بدن یا مرده است یا زنده، یا سالم است یا مریض و یا خواب است یا بیدار و روح انسان نیز این گونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسأله حیات دارای درجات است، حیات واقعی به همان نسبت علم واقعی خواهد بود که بعد از مرگ به دست می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به طلاب، تصریح کرد: آنچه که امروز شما در چهارراه زندگی انتخاب کرده‌اید ارزشمند است  و بهترین گزینه از آن شماست و شما بهترین رشته را از نظر فردی و از نظر حقوق اجتماعی انتخاب کردید.

وی ادامه داد: طلاب بالاترین خدمت را به جامعه بشری انجام می‌دهند و هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که شما عالم به دین شوید و طلاب پیامی که خدا برای دین به وسیله 124 هزار پیامبر و اوصیاء داده را به بندگان خدا می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر پیام انبیاء حفظ می‌شد جامعه بشری به کمالات و عدل می‌رسید، خاطرنشان کرد: شیاطین جن و انس و نفس انسانی، انسان‌ها را از راه حق، عدل و علم حقیقی دور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: چرا امروز بدترین درنده روی جهان انسان است؟ چرا برخی فارغ‌التحصیلان دانش‌نامه‌هایی شدند که افتادند به جان و ناموس و ارزش‌های انسانی و همه چیز را ویران می‌کنند؟

وی افزود: زنان، مردان و کودکان را می‌کشند و شهرها را ویران می‌کنند اما هیچ‌کس حرفی نمی‌زند زیرا این افراد که حرفی نمی‌زنند مردند و چه مرگی بدتر از خفقان است!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تمدن وحشی امروز بر مظلومان عالم در جهان چه می‌کنند؟ این وحشی‌ها بر سر مردم مظلوم چه می‌آورند؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: به آسانی تخریب می‌کنند کشتار و اهانت انجام می‌دهند و با دانش خود بیماری‌های خطرناکی در میان یک ملت ایجاد می‌کنند و می‌گویند شما باید برده ما شوید، بیماری وبا را در کشورهای مظلوم توسعه می‌دهند، اسم این گونه وحشی‌گری‌ها را چه می‌توان گذاشت؟

وی بیان کرد: اگر پیام انبیا و اوصیا و حقیقت دین که داروی نجات بشر است به جهان برسد در این حالت وحشی‌گری و درندگی خارج می‌شوند و بشر احساس امنیت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود:‌ دشمن امنیت را از جهان گرفته است و چند نفر وحشی با فرمول علوم و با سلاح‌های اتمی و میکروبی و بمب‌های مخرب همه چیز را تخریب می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه آن‌ها برای اینکه از تعلیم علم و انسانیت خارج شدند آسایش را از دنیا گرفته است، تصریح کرد:‌ علاج حل این مشکلات رساندن پیام انبیاء و اندیشه شهید مطهری‌ها است و عامل این پیام نیز طلاب هستند.

وی اذعان داشت: بدانید با این همه تلخی‌هایی که در جهان ایجاد شده و به دلیل انزجار و تنفری که نوع انسان از آن‌ها پیدا کردند به همان نسبت نیز شما آینده نزدیک می‌بینید که دنیا به تعلیمات اسلام برگشت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود:‌ دنیا در آن زمان تشنه عدل می‌شود و دنیا خواهد فهمید جز عدل نمی‌توان زندگی کرد و پیام تمام انبیای الهی عدل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: هیچ خدمتی از نظر اجتماعی به نوع بشر بالاتر از این نیست که شما انتخاب کرده‌اید البته باید در علم زحمت بکشید و تفکر شهید مطهری‌ها داشته باشید.

وی با بیان اینکه باید اندیشه عدالت‌خواهی در جهان گسترش پیدا کند، تصریح کرد:‌ نامه‌های یک و دو که رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی فرستادند مخاطب دارد، هر چند آن جوانان پشت نرده‌های زور و ستم استبداد و استعمار قرار دارند اما یک روزی آزاد خواهند شد و آن وقت دنیا در آستانه ظهور منجی عالم بشریت قرار می‌گیرد و در نهایت بشر نجات پیدا می‌کند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات