۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۱۷۸۴۹

فراخوان طرح خدمت وظیفه طلاب در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش جهت گذراندن دوره خدمت وظیفه به منظور اجرای امور فرهنگی و تبلیغی وزارتخانه طلبه وظیفه می پذیرد.
سرباز طلبه طلاب قاضی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرایی کردن مصوبه فرماندهی کل قوا، مبنی بر تسری مقررات خدمت وظیفه روحانیان به آموزش و پرورش، ستاد کل نیروهای مسلح بار دیگر مقرر نمود در سال 1396 نیز مانند سال گذشته تعداد 500 نفر از طلاب و روحانیان را جهت گذراندن دوره خدمت وظیفه به منظور اجرای امور فرهنگی و تبلیغی وزارتخانه جذب نماید.

بر اساس این گزارش، دارا بودن کد فعال در مرکز مدیریت حوزه های علمیّه، برخورداری از توانایی جسمی لازم برای انجام مأموریت های محوله، تعهد به انجام مأموریت های محوله در طول دوران خدمت، دارا بودن سطح یک علمی و گواهی اشتغال به تحصیل در سطح 2 از شرایط جذب طلاب است.

گفتنی است، مدت خدمت با احتساب آموزش نظامي در حال حاضر در مراکز نظامي 21 ماه و در مراکز غير نظامي 24 ماه  است و طلاب مجرد از يک روز مرخصي استحقاقي در ماه و طلاب متاهل در هر ماه دو روز و نيم مرخصي استحقاقي تعلق مي گيرد که ساليانه 30 روز است.

لازم به ذکر است، خدمت طلاب در آموزش و پرورش به منظور انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی است، در این طرح اولویت به کارگیری طلاب، مناطق محروم و مدارس شبانه روزی خواهد بود.

طلاب و روحانیان علاقه مند به گذراندن دوره خدمت وظیفه می توانند تا پایان شهریور به امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور مراجعه کنند./1324/ت۳۰۳/ج

 

ارسال نظرات