۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۱۷۸۴۳
مدیر مدرسه امام کاظم پردیسان خبرداد؛

برگزاری یادبود شهید حججی با هدف ترویج فرهنگ جهاد و شهادت

مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) پردیسان از برگزاری یادبود شهید محسن حججی با هدف ترویج فرهنگ جهاد و شهادت خبر داد.
حججی حججی۲

حجت الاسلام سیدرضا فاطمی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت مجاهد راه خدا شهید محسن حججی از برگزاری مراسم یادبود این شهید بزرگوار به همراه برنامه های فرهنگی دیگر خبرداد.

مدیر مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) پردیسان اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این مراسم، ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه یادآوری عزت‌مندی انسان مؤمن در برابر جریان کفر و نفاق است، چرا که می بینیم این شهید در هنگام دستگیری و اسارت حتی یک لحظه هم خم به ابرو نیاورد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم در مورد شهید حججی فعالیت های جهادی است که ایشان قبل از شهادتشان داشتند، به صورتی که به مناطق محروم کشور سفر کرده و کارهای جهادی و سازندگی های زیادی انجام می‌داده است، از این رو می خواهیم در مسیر اعتلای فرهنگ جهاد نیز گام برداریم.

حجت الاسلام فاطمی نیا با اشاره به برنامه های فرهنگی این مراسم افزود: در این مراسم حجت الاسلام میرقیصری از سخنرانان مشهور به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و در ادامه نیز محفل شعرخوانی با حضور آقای احمد علوی، شاعر آیینی برگزار می شود و در پایان نیز حاضران از نوای گرم آقای مهدی صیادی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: ختم کامل قرآن و هدیه آن به روح شهید حججی، ختم صلوات و پخش کلیپ هایی از زندگی این شهید بزرگوار از دیگر برنامه های ما در این مراسم با شکوه خواهد بود و پایگاه های مقاومت شهید اسکندری، عقیله بنی هاشم و بسیج طلاب عمار یاری‌گر ما در اجرای این برنامه خواهند بود.

حجت الاسلام فاطمی نیا از افتتاح قرارگاه فرهنگی شهید حججی مسجد امام کاظم (ع) و نیز خانه هلال شهید حججی این مسجد همزمان با برگزاری مراسم یادبود این شهید گرانقدر خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا این مراکز بتوانند با فعالیت خود گامی در جهت اعتلای فرهنگی منطقه بردارند.

امام جماعت مسجد امام موسی کاظم(ع) پردیسان در پایان با اشاره به زمان و مکان برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: این مراسم روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام کاظم(ع) پردیسان قم واقع در میدان شهردای، انتهای بلوار ابوطالب برگزار می شود./۱۳۳۰/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات