۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۱۷۸۲۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت افزایش تعامل و ارتباط رسانه‌ها با نهاد تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون ما به‌عنوان مجموعه متصدی فرهنگ دین با مجموعه رسانه احساس جدایی می‌کنیم و قدری از هم دور هستیم که این جدایی و فاصله باید از بین برود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری که به‌منظور تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: جریان رسانه و مجموعه دست‌اندرکار در مطبوعات و رسانه‌ها، رسالتی بر دوش دارند که آن رسالت برگرفته از رسالت انبیا است؛ زیرا انبیا آمدند پیام‌رسانی کنند لذا به آنها پیغمبر می‌گوییم.

وی اضافه کرد: انبیا دو پیام داشتند بخشی از پیام آنها حامل و حاوی انذار و بخشی حاوی تبشیر بود؛ به‌گونه‌ای که انسان‌ها را متوجه می‌کردند مواظب و مراقب باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حوزه خبررسانی و رسانه هم همین مسؤولیت را بر عهده دارد که این رابطه بین دین و فرهنگ است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه خبررسانی و خبرنگاری درواقع فرهنگ‌سازی در جامعه است، اضافه کرد: رسانه‌ها فرهنگ جامعه را جهت و نظم و نسق می‌دهند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات متصدی فرهنگ دینی بوده و بین رسالت ما و رسالت رسانه رابطه عمیقی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون مجموعه متصدی فرهنگ دین با مجموعه رسانه احساس جدایی می‌کنیم و قدری از هم دور هستیم که این جدایی و فاصله باید از بین برود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی افزود: رسالت خبرنگار این است به این سمت‌وسو برود و خبر و گزارش او رنگ الهی داشته باشد تا بتواند در جامعه فرهنگ‌سازی کند.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها متصدی فرهنگ هستند، فرهنگ حاکم بر جامعه فرهنگ الهی بوده و سمت‌وسوی آن به سمت خداوند است؛ اما ما باید تلاش کنیم موانع را از سر راه برداریم.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: باید سمت‌وسوی فعالیت ما این باشد که به سمت مبانی دینی و الهی برویم و با استفاده از این مبانی فرهنگ دینی را در جامعه نهادینه کنیم.

به گفته وی در حوزه فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی فرهنگی باید مبانی اولیه که قرار است فرهنگ جامعه را اصلاح کند، از مبانی و منابع دینی اتخاذ شده باشد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در دین ما این باور وجود دارد که معنویت کمال مطلوب است، اضافه کرد: نتیجه دین‌داری رسیدن به خداوند است که به جامعه آرامش می‌دهد.

وی با بیان اینکه باور انسان دین‌دار این است که کمال مطلوب او رسیدن به معنویت و خداوند است، افزود: کمال در پرتو مراقبت به وجود می‌آید و حوزه خبر و خبررسانی باید در این زمینه مراقبت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در این بینش حرکت و رویکرد انسان به سمت خداوند است؛ اما حوزه رسانه و تبلیغ باید راه را باز کنند تا مردم به سمت خداوند بروند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات