۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۷۸۲۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه جای عافیت طلبی نیست

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه جای عافیت طلبی نیست، گفت: طلاب باید به گونه ای درس بخوانند و بنیه علمی خود را تقویت کنند که شخصیت های اثرگذار و توانمندی برای آینده نظام اسلامی باشند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در طرح ارتقایی مدرسه علمیه بلده، تحصیل در حوزه را افتخاری برای برای هر یک از طلاب دانست و گفت: این فرصت ارزشمند نصیب هر فردی نخواهد شد.

وی با بیان این که کسانی که موفق به مورد در حوزه علمیه می شوند به طور حتم مورد توجه و نظر خداوند متعال و حضرت ولیعصر(عج) هستند، افزود: طلاب باید لحظه لحظه عمر خود در حوزه را صرف تحصیل علم و مسائل تهذیبی کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید فرصت به وجود آمده را غنیمت شمرده و تنها در جهت کسب علم و دانش گام بردارند، خاطرنشان کرد: این فرصت های طلایی همیشه پیش پای ما نخواهد بود و نباید این فرصت ها را سبک بشماریم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که باید بپذیریم که همه ما در زیر سایه توجهات حضرت ولیعصر(عج) قرار داریم، تصریح کرد: اگر دست رحمت صاحب حوزه های علمیه نباشد ما نمی توانیم مسیر رشد و تعالی را سپری کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سربازی در اردوگاه حضرت ولیعصر(عج) یک افتخار ارزشمندی است که امروز نصیب شما طلاب حوزه علمیه شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم وظیفه سربازی آن حضرت را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم تا حضرت از ما راضی باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سربازی در اردوگاه حضرت یک آداب و شرایط خاصی دارد که همه ما موظف به رعایت آن هستیم، تصریح کرد: هر یک از طلاب برای موفقیت و جلب رضایت حضرت باید به خوبی این وظایف و تعهدات خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که همه تلاش طلاب باید رعایت آداب سربازی در اردوگاه حضرت ولیعصر(عج) باشد، خاطرنشان کرد: اگر یک طلبه آداب سربازی را به خوبی انجام دهد به طور حتم یک آینده درخشان همراه با موفقیت خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید تلاش کنند از امکانات و ظرفیت های موجود در حوزه بهترین استفاده را ببرند، تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شرایط بسیار خوبی برای تحصیل طلاب در مدارس علمیه وجود دارد که در گذشته این امکانات وجود نداشت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما وفقهای بزرگ در یک شرایط سخت و همراه با خفقان داخلی به تحصیل علم در حوزه می پرداختند، خاطرنشان کرد: علیرغم حاکم بودن شرایط بسیار خاص و سخت در گذشته اما امروز می بینیم آثار ارزشمندی از آن بزرگان برای ما به یادگار مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که علما و بزرگان دینی علیرغم همه مشکلات حاکم بر آن دوران لحظه ای علم  آموزی، تحقق و پژوهش را ترک نمی کردند، تصریح کرد: لحظه لحظه عمر بزرگان دینی ما در جهت کسب علم و دانش سپری شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی باید الگویی برای طلاب امروز حوزه های علمیه باشد، خاطرنشان کرد: طلاب با الگو قرار دادن سیره علما و فقهای دین از یک الگوی مشخصی در زندگی فردی و اجتماعی خود تبعیت کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از نکات مهمی که طلاب باید در بدو ورود به حوزه علمیه به آن توجه کنند نیت خالص است، افزود: اگر نیت یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه الهی و برای رضایت حضرت ولیعصر(عج) باشد به حتم در این مسیر مهمی که قدم برداشته موفق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که طلابی که وارد حوزه می شوند باید هر چه در توان دارند برای کسب علم و تقوا به کار گیرند، خاطرنشان کرد: یک طلبه باید به گونه ای برنامه ریزی کند که دچار روزمرگی نشود که این آسیب بزرگی در مسیر زندگی طلبگی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که حوزه جای عافیت طلبی نیست، تصریح کرد: طلاب باید به گونه ای درس بخوانند و بنیه علمی خود را تقویت کنند که شخصیت های اثرگذار و توانمندی برای آینده نظام اسلامی باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای فرض می کنند با ورود به حوزه یک مدرکی بگیرند و آینده خود را تضمین کنند، افزود: این گونه تفکرات در حوزه هیچ جایگاهی ندارد، چون کسی در حوزه موفق است که تنها برای الهی درس بخواند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلابی متخصص، متعهد و انقلابی است، خاطرنشان کرد: دشمن برای نابودی اسلام ناب هر روز نقشه می کشد و توطئه افکنی می کند که طلاب و روحانیان باید برای مقابله با این هجمه های دشمنان با جدیت در میدان حضور داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تقویت تفکر انقلابی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: حوزویان از جمله اقشار اثرگذاری در جامعه هستند که می تواند در جهت تقویت و گسترش این تفکر اصیل در متن جامعه گام بردارند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات