۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۱۷۷۶۶

اخبار کوتاه خراسان شمالی

برپایی دوره تربیت مربی سبک زندگی در بقاع متبرکه خراسان شمالی، اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس و اداره مساجد با کمک‌های مردمی و خیرین عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برپایی دوره تربیت مربی سبک زندگی اسلامی در چهار بقعه متبرکه استان خبر داد و اظهار داشت: دوره تربیت مربی سبک زندگی اسلامی در چهار بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.

وی افزود: بقاع متبرکه امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، حمزه رضای شیروان، امامزاده جعفر روستای سیاه دشت و امامزاده جعفر اسفراین میزبان برپایی این طرح هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: پس از برپایی این دوره در چهار بقعه امیدواریم طی سال آینده این دوره آموزشی در ۱۰ بقعه برگزار شود.

اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی خراسان شمالی به مشهد مقدس

حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی این استان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: ستاد اقامه نماز استان به‌عنوان همکار در این طرح٬ نسبت به اعزام مبلغ و روحانی همراه کاروان‌ها اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: با انعقاد توافق‌نامه‌ای بین ستاد اقامه نماز٬ وزارت آموزش‌وپرورش و آستان قدس رضوی٬ دانش‌آموزانی که تاکنون به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند با میزبانی آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد افزود: ستاد اقامه نماز در این طرح مسئولیت اعزام مبلغ و روحانی همراه با کاروان‌ها را داشته که با نظارت و همراهی وزارت آموزش‌وپرورش و آستان قدس رضوی همراه خواهد بود.

مساجد خراسان شمالی با کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شوند

حجت‌الاسلام سیدمحمد افشین فر، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: مساجد این استان با کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه هرگونه ساخت‌وساز و انجام اقدامات عمرانی در مساجد از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان انجام می‌شود، اظهار داشت: مساجد استان با کمک‌های مردمی و خیرین اداره می‌شوند.

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان، افزود: طی این سفر به‌منظور ساخت و بازسازی مساجد و بقاع متبرکه استان حدود 160 میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته است که به‌جز این ردیف اعتباری هنوز کمک جدی به حوزه مساجد نشده است.

ضرورت بهره‌گیری از اساتید اخلاق حوزه

حجت‌الاسلام یوسف محمدی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی، با توجه به محرومیت استان خراسان شمالی و داشتن اساتید برجسته اخلاق و بزرگان صاحب‌نفس، تدبیری اتخاذ شده تا هرماه از حضور اساتید اخلاق کشوری در استان بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: امسال پایگاه مقاومت اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در مرکز مدیریت راه‌اندازی خواهیم کرد تا بیشتر بتوانیم به‌صورت متمرکز از حضور اساتید انقلابی بهره ببریم.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: یکی از مشکلاتی که بسیج طلاب با آن درگیر است بحث کمبود نیروی انسانی در ستاد سازمان بسیج طلاب استان است که گاها باعث کاهش کمی و کیفی برنامه‌ها شده است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات