۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۷۵۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین شاخصه های انقلابی گری از سوی روحانیت در جامعه

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، فکر و نگاه انقلابی را یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز برشمرد و گفت: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود شاخصه های انقلابی گری را برای عموم جامعه تبیین و تشریح کند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در دیدار جمعی از روحانیان و مبلغان دینی شهرستان نکا با اشاره به نقش روحانیت در رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه گفت: روحانیت پرچم داران عرصه تبلیغ دین در جامعه به شمار می روند.

وی با بیان این که دفاع از دین و ارزش های اسلامی همواره مهم ترین دغدغه علما و روحانیت بوده است، افزود: این دغدغه روحانیت در همه ادوار وجود داشته و امروز نیز به عنوان یک دغدغه مهم در جامعه وجود دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت دفاع از دین را مهم ترین وظیفه خود می داند، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان برای حفظ و حراست از دین و ارزش های اسلامی ایثار و از خودگذشتگی کردند.

حجت الاسلام لائینی با بیان ایم که روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از دین را ترک نکرده و با اقتدار در این مسیر حرکت کرده و گام برداشته است، تصریح کرد: امروز نیز روحانیت با همه توان خود در صحنه دفاع از دین و انقلاب حضور دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در ادوار مختلف همواره نگاه ها به سمت علما و روحانیان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز جامعه تنها به اظهار نظر، رفتار و اعمال علما و روحانیت توجه می کند و آن را معیار تصمیم و عمل خود قرار می دهند.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که روحانیت باید مراقب رفتار و کردار خود در جامعه باشد، تصریح کرد: امروز دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب چشم به روحانیت دوخته اند تا با پیدا کردن کوچکترین نقطه ضعفی، آن را ابزاری برای فشارو تبلیغ علیه روحانیت قرار دهند.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که اگر نقش آفرینی و حضور علما و روحانیت نبود امروز عزت و عظمت اسلام و انقلاب را نداشتیم، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی با همه توان در برابر تحریف کنندگان دین و ارزش های اسلامی با همه توان خود ایستادند و اجازه ندادند دین مورد تحریف بدخواهان اسلام ناب قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دین و ارزش های اسلامی در جامعه از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند، تصریح کرد: جبهه کفر و نفاق نیز از کوچکترین روزنه علیه دین و ارزش های انقلابی ما استفاده می کند که باید مراقب این هجمه های دشمن باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که دین باید در متن جامعه اسلامی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: گسترش و نهادینه شدن مبانی دینی در جامعه بستری را براش رشد و تعالی کشور در عرصه های مختلف فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمنان همواره تلاش کردند تا دین در جامعه اسلامی کمرنگ و بی اثرباشد، تصریح کرد: در 38 سال اخیر نیز جریان کفر و نفاق همه توان و سرمایه خود را نیز در جهت کمرنگ کردن نقش دین در جامعه به کار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: حضور در صحنه روحانیت مهم ترین عامل کاهش هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه دین و نظام اسلامی است.

امام جمعه نکا با بیان این که هر روز شاهد هجمه های گسترده ای علیه ارزش های دینی جامعه هستیم، تصریح کرد: اگر روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین نسخه ای اثربخش برای مقابله با این هجمه های سنگین دشمن ارائه نکنند به حتم جامعه اسلامی با خسارت های سنگینی مواجه خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان همواره از حضور در صحنه و مقتدرانه روحانیت در جامعه هراسان بوده است، خاطرنشان کرد: حضور مستمر و اثربخش روحانیت در جامعه همواره سد محکمی در برابر توطئه ها و نقش های دشمنان است.

حجت الاسلام لائینی به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران همواره پیوند عمیق و مستحکمی با علما و روحانیت داشته است، تصریح کرد: دشمنان بدانند که با هیچ قدرتی نمی توانند این پیوند مستحکم را بشکنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ولایت مدار و با بصیرت ایران اسلامی علما و فقهای دینی را همواره پناهگاهی امن برای خود دانسته و می دانند، خاطرنشان کرد: پیوند میام مردم و روحانیت یک پیوند قلبی و عمیق است و هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شرایط امروز جامعه وظیفه روحانیت را سنگین تر از هر زمان دیگری کرده است، گفت: روحانیت باید با تقویت بنیه علمی خود پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور روحانیت در اجتماع است، خاطرنشان کرد: روحانیت هوشیار و با بصیرت باید حضور در صحنه های مختلف را تقویت کند و همین امر موجب خنثی شدن بسیاری از هجمه ها علیه روحانیت می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز با هجمه های وسیعی از شبهات دینی و اعتقادی در جامعه مواجه هستیم، تصریح کرد: روحانیت تنها قشری است که می تواند با این شبهات مقابله و جامعه اسلامی را در برابر توطئه های دشمن واکسینه کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود فکر و نگاه انقلابی را یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود شاخصه های انقلابی گری را برای عموم جامعه تبیین و تشریح کند./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات