۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۵۱۷۷۵۱
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

انس و الفت با قرآن سبب سعادتمندی در دنیا و آخرت می‌شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه قرآن راه درست، سعادت و عاقبت‌به‌خیری است، گفت: انس و الفت با این کتاب آسمانی سبب سعادتمندی در دنیا و آخرت می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در آیین اختتامیه چهاردهمین مسابقات قرآن شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، اظهار کرد: جوانان با انس و الفت با قرآن کریم راه درست را که همان راه سعادت و سعادتمندی و عاقبت‌به‌خیری است، انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن راه درست، سعادت و عاقبت‌به‌خیری است، اضافه کرد: انس و الفت با این کتاب آسمانی سبب سعادتمندی در دنیا و آخرت می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: پرداختن به قرآن و تجلیل از فعالان این عرصه در تقابل حملات ضد فرهنگی دشمنان اسلام ضروری است.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا برنامه‌های هم‌افزایی و همفکری ادارات و نهادها برای اجرای برنامه‌های قرآنی و تجلیل از فعالان قرآنی می‌تواند در جذب جوانان و نوجوانان به قرآن و فعالیت‌های قرآنی مؤثر باشد.

حجت اسلام هدایتی با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات قرآن کریم، گفت: برگزاری مسابقات قرآن سبب توسعه فرهنگ قرآنی در میان جوانان و نوجوانان می‌شود تا در آینده با داشتن دیدگاه قرآنی، سکان‌داران اداره امور جامعه شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد در ادامه با اشاره به توزیع اقلام قرآنی در بین مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی، اظهار کرد: هدف از توزیع این اقلام فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه امید می‌رود در آینده خانه‌های قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی رشد یابند تا در این زمینه شاهد شکوفایی بیشتر فرزندانی قرآنی باشیم، خاطرنشان کرد: ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه و ترغیب جوانان به خواندن قرآن و آموزش نیازمند این است که مراکز قرآنی ازجمله خانه‌های قرآنی تجهیز شوند تا با آموزش و فراگیری قرآن کریم استعدادهای قرآنی شکوفا شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف قرآنی، افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی آشنایی عامه مردم با مفاهیم قرآن کریم با بهترین و آسان‌ترین شیوه ممکن است.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد ارتقای سطح کمی و کیفی علاقه‌مندان به قرائت کلام‌الله مجید، زمینه‌سازی برای پرداختن به‌ مراتب بالاتر قرائت قرآن کریم، ایجاد بستری مناسب برای علاقه‌مندان برای درک مفاهیم انسان‌ساز قرآن کریم و ایجاد زمینه برای انس با کلام‌الله مجید کریم را از دیگر اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی قرآنی ذکر کرد./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات