۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۱۷۷۳۸
امام جمعه دابو و دشت سر:

فعالیت خبرنگاران در مسیر امیدبخشی آحاد جامعه باشد

حجت الاسلام تقی زاده ‌آملی گفت: فعالیت خبرنگاران در مسیر امیدبخشی آحاد جامعه باشد که این امر سبب می شود تا امید در دل های مردم زنده شود.
امام جمعه دابودشت امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، امام جمعه دابو و دشت سر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان آمل که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری دابودشت و امام جمعه دابو و دشت سر در تالار ملل برگزار شد با انتقاد از مدیرانی که نمی توانند با اصحاب رسانه خوب ارتباط برقرار کنند، گفت: متاسفانه جایگاه رسانه در میان مدیران تبیین نشده است و مدیران می توانند با برقراری ارتباط درست با رسانه ها مطالبه گر مطالبات مردم باشند.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهدافمان خبرنگاران می توانند اثربخشی شایسته ای داشته باشند، تصریح کرد: مدیران نسبت به انتقادات سعه صدر داشته باشند و خبرنگاری که قلم می زند به سلامت خبر ایمان داشته باشد و بعد قلم بزند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی اظهار داشت: خبرنگاران واقعیت ها را بیان کنند تا خدایی ناکرده دشمن از قلمتان سوء استفاده نکند و سبب شود تا در جامعه تشویش اذهان عمومی صورت گیرد.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: فعالیت خبرنگاران در مسیر امیدبخشی آحاد جامعه باشد که این امر سبب می شود تا امید در دل های مردم زنده شود.

وی با بیان اینکه دو بخش دابو و دشت سر با داشتن 125 روستا در نگاه خوب دیده نشده است، بیان داشت: اگر این دو بخش جزو شهرستان آمل هستند انتظار این است که توجه بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با اشاره به اینکه از خبرنگاران درخواست داریم تا مشکلات این دو بخش را انعکاس دهند، گفت: قلم و قدم شما کمک شایانی برای ایجاد زیرساختار می کند و همه باید کمک کنیم تا با استفاده از ظرفیت ها مشکلات را حل کنیم و امید داریم تا در این بخش بزودی شاهد راه اندازی اتاق خبرنگاران باشیم.

وی با بیان اینکه جشنواره برنج امسال با قوت و به نحوی شایسته انجام می شود، گفت: متاسفانه در چندسال گذشته مدیران وعده هایی در خصوص برندسازی برنج دابو اعلام کردند و قرار شد دبیرخانه جشنواره برای پیگیری مطالبات ایجاد شود که در حد حرف و شعار بود.

امام جمعه دابو و دشت سر با قدردانی از پیگیری های نماینده مردم آمل در مجلس و فرماندار ویژه آمل درخصوص رسیدگی به وضعیت کشاورزان اظهار داشت: امروز کشاورز نباید برای معیشت خود دغدغه داشته باشد و یکی از مزیت های جشنواره برنج این است که بتوانیم مشکلات را بیان وچاره اندیشی کنیم.

علی قاسمی، شهردار دابودشت در این مراسم با اشاره به اینکه رسانه ها و روابط عمومی ها کارهای مشترکی را انجام می دهند، گفت: هنوز نتوانستیم روابط خوب بین روابط عمومی دستگاههای اجرایی و رسانه را تعریف کنیم.

وی افزود: شرط ماندگاری روابط عمومی و رسانه صداقت در کار است و این کار باشد شاهد تعامل و ماندگاری فعالیت ها خواهیم بود که تقویت می شود.

شهردار دابودشت با اشاره به اینکه کارکرد رسانه، اطلاع رسانی، نقد، پیشنهاد، سرگرمی و دیگر امور می باشد، افزود: اگر رسانه ای نتواند سرگرمی داشته باشد نمی تواند مخاطب را خوب جذب کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه بسیاری از شرح وظایف رسانه و روابط عمومی دستگاه ها بهم مرتبط است، اظهارداشت: روابط عمومی دستگاه های اجرایی برای پیشبرد اهداف و افکار عمومی نیاز به رسانه دارند.

وی اشاره کرد: رسانه باید قدرت محور یا مردم محور باشد و ماهیت رسانه مردم محوری است و اگر رسانه ای می خواهد در کشور موفق شود باید رویکرد مردم محوری داشته باشد تا بتواند مطالبات مردم را مطرح کند.

قاسمی ادامه داد: اگر رسانه ای رویکرد قدرت محوری داشته باشد در ادامه مسیر به چالش بر می خورد و دچار مشکل و آسیب می شود و رسانه ای بسیار قدرتمند است که بتواند اثر بخشی داشته باشد تا به جایگاه رسانه پی ببریم.

وی همچنین به وجود شبکه های اجتماعی که همانند سونامی درحال گسترش است اشاره کرد و بیان داشت: رسانه های اجتماعی یک رسانه مردمی است که فیلتری وجود ندارد و باید مدیریت شود.

گفتنی است، در این مراسم از سوی حجت الاسلام تقی زاده آملی امام جمعه دابو و دشت سر از عبدالرضا عزیزکمالی خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل به پاس همکاری های ارزنده با دفتر امام جمعه دابو و دشت سر قدردانی به عمل آمد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات