۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۱۷۷۳۵
امام جمعه تبریز: 

اقتصاد مقاومتی بدون نگرش جهادی محقق نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: امروز برای رقابت و حضور مؤثر در بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده تولید ملی هستیم.
حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در شهرک شهید سلیمی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی لازمه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان نظام است.

وی با بیان این‌که مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی بدون نگرش جهادی و انقلابی محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های اخیر را با عناوین مختلف اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند، به این دلیل است که مردم و ایشان دغدغه اقتصاد کشور را دارند، متأسفانه بیکاری و رکود در برخی از بخش های اقتصادی مشهود است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال و مقابله با معضل بیکاری در جامعه تصریح کرد: صنایع کوچک نقش اساسی در برنامه های اقتصادی کشور دارند، اگر دولت و مجلس بتوانند در امور این صنایع تسهیل ایجاد کنند، زمینه اشتغال بسیاری از جوانان حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم شهرک های صنعتی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در توسعه صنعتی و اقتصادی منطقه گفت: امروز برای رقابت و حضور مؤثر در بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفی و کاهش قیمت تمام شده تولید ملی هستیم، در غیر این صورت محکوم به شکست در مقابل کالای خارجی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که جنگ اقتصادی دشمنان نظام اسلامی با هدف ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و مسؤولان طراحی شده است، افزود: باید تهدیدهای دشمن را به فرصت هایی برای تعالی اقتصادی کشور تبدیل کنیم، تحریم ها می تواند فرصتی برای خودکفایی در عرصه های مختلف باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تولید کنندگان داخلی باید به دانش روز مجهز شوند، گفت: بهره مندی از شرکت های دانش‌بنیان و استفاده از علم و فناوری جدید در تولید کالای ایرانی می تواند کیفیت محصول را بالا برده و قیمت تمام شده را کاهش دهد، همین مسأله منجر به حضور قدرتمند کالای ایرانی در بازارهای بین المللی می شود.

وی گرایش مردم به کالاهای تولید کارگران ایرانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: آنچه مسلم است؛ اگر مردم کالای ایرانی مصرف کنند، چرخ کارخانجات به گردش در می آید و در نتیجه کار و تولید رونق می گیرد، سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز بر تولید و استغال تکیه دارد./935/پ202/ب1

ارسال نظرات