۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۱۷۶۵۷

دارالافتای مصر خواستار دوری مساجد از اختلافات سیاسی شد

دارالافتای مصر با بیان ‌آنکه حمله به مساجد و عبادتگاه‌ها در شریعت اسلامی محکوم است بر ضرورت دوری مساجد از اختلافات سیاسی تاکید کرد.
دارالافتای مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به دارالافتای مصر حمله تروریستی به یکی از مساجد شمال شرق افغانستان را که به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها تن شد، به شدت محکوم کرد.

دیده‌بان فتواهای تکفیری با صدور بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که حمله به افراد بیگناه، عبادتگاه‌ها، مساجد و کلیساها به هیچ عنوان مورد پذیرش شریعت مقدس اسلامی نیست.

این نهاد دینی تصریح کرد: تلاش برای سوق دادن مساجد و عبادتگاه‌ها به سوی اختلافات و درگیری‌های مذهبی و قومیتی جنایتی نابخشودنی است که نه تنها اسلام بلکه تمامی ادیان آسمانی این اقدام را رد می‌کند.

دارالافتا خواستار دوری مساجد و عبادتگاه‌ها از هرگونه درگیری‌های مذهبی، قومیتی و سیاسی شده و اظهار داشت: تمامی قوانین بین‌المللی حمله به عبادتگاه‌ها را جرم دانسته است. مسؤولان با جدیّت عاملان حمله مجرمانه به عبادتگاه‌ها را تحت پیگرد قرار دهند.

گفتنی است که در حمله تروریستی فردی به نمازگزاران مسجدی در تلخار واقع در شمال شرق افغانستان 40 نفر کشته و زخمی شدند. این فرد به شبه نظامیان بشیر خان وابسته است./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات