۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۷۶۵۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه مطرح کرد؛

لزوم حمایت بیشتر از نخبگان قرآنی استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از نخبگان قرآنی استان، گفت: استان کرمانشاه از سرمایه استعدادهای ارزشمند قرآنی برخوردار است که با حمایت از این استعدادها می توان در سطوح بین المللی نیز درخشید.
حجت الاسلام آیت عباسیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ظهر امروز در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ابراز داشت: امروز حدود 12 هزار نفر در دوره های حفظ قرآن کریم حضور دارند و خوشبختانه استان کرمانشاه با نظم و برنامه مشخص به تربیت حافظان قرآن کریم می پردازد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه امروز 14 شعبه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان فعال بوده و استان کرمانشاه به عنوان الگوی سایر استانها در زمینه حفظ قرآن کریم به فعالیت می پردازد.

وی در ادامه مطرح کرد: استان کرمانشاه از سرمایه استعدادهای ارزشمند قرآنی برخوردار است که با حمایت از این استعدادها می توان در سطوح بین المللی نیز درخشید.

حجت الاسلام عباسیان تأکید کرد: قرآن کریم سندی ارزشمند است که باید در میان نسل جوان ترویج شده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا قرآن برنامه زندگی سعادتمند بشر را ارائه می دهد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار داشت: موفقیت و دستاوردهای استان در زمینه حفظ و توجه به قرآن کریم حاصل تلاش گسترده عوامل اجرایی و مؤسسات قرآنی است.

این مسؤول بیان داشت: اخیرا سامانه حفظ مجازی قرآن کریم در استان راه اندازی شد که موجب بهره مندی علاقه مندان از اساتید برجسته و افزایش کیفیت حفظ قرآن کریم در استان شد، همچنین در سال جاری 330 مربی جهت کسب علم به قم اعزام شدند و از دانسته ها و آموخته های این مربیان در راستای بهبود کیفیت آموزشی استان بهره برداری خواهد شد.

حجت الاسلام عباسیان گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه رتبه اول کشوری را با برنامه ریزی برای تربیت 8 هزار و 800 حافظ قرآن کریم به خود اختصاص داده و زمینه بهره مندی از آموزش قرآن کریم با همکاری مؤسسات خصوصأ مراکز زندانها برای بیش از 600 زندانی نیز فراهم شده است.

وی در پایان برگزاری مسابقات قرآنی را مرهون ایثارگری شهدا و نفس مسیحایی بنیانگذار انقلاب اسلامی دانست و عنوان داشت: باید حمایت بیشتری از نخبگان قرآنی صورت بگیرد تا استعدادهای آنها به مرحله ظهور برسد./8571/پ202/ب1

ارسال نظرات