۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۶۴۳
معاون اوقاف مصر:

حامیان تروریسم مصداق بارز مفسد فی‌الارض هستند

معاون وزارت اوقاف مصر با اشاره به خطر جریان‌های تکفیری تاکید کرد که حامیان و ترویج دهندگان افکار انحرافی مفسد فی الارض هستند.
شیخ محمد العجمی معاون اوقاف اسکندریه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، اوقاف مصر از برگزاری دوره آموزشی سه روزه مبلّغان و ائمه جماعات مساجد با عنوان «نقش ائمه مساجد در صیانت جوانان از افکار افراطی» خبر داد.

شیخ محمد العجمی معاون وزارت اوقاف اسکندریه با اشاره به این موضوعخاطر نشان کرد که این دوره با هدف آماده سازی مبلّغان و امامان جماعت، شناخت بیشتر آنها نسبت به مسائل روز، چگونگی تبلیغ و برقراری ارتباط با جوانان و آگاهی بخشی به آنها در برابر افکار افراطی برگزار می‌شود.

وی با بیان جایگاه مساجد، سخنرانان، مبلغان و خانواده در مصونیت بخشی به جوانان در برابر افکار افراطی افزود: اعتبار و اهمیت مساجد تنها منحصر به نماز نیست بلکه مسجد، مدرسه تربیت علمی و معنوی است.

معاون وزارت اوقاف اسکندریه ادامه داد: مساجد اولین خط دفاع جامعه اسلامی در برابر هرگونه انحراف و دژی محکم در برابر وقوع جنایات و هرگونه انحرافات اخلاقی و اجتماعی است.

این عالم اهل سنت مصر نقش علما و سخنرانان مذهبی را آگاهی به جوانان نسبت به خطر جریان‌های تروریستی دانسته و تصریح کرد: نقش علما و امامان جماعت مساجد بسیار نقش مهمی است. امامان جماعت پس از نماز عصر یا پیش از نماز عشا در مساجد حاضر شوند و جوانان و مردم را نسبت به افکار انحرافی آگاهی بخشند.

شیخ العجمی اظهار داشت: جوانان باید بدانند که مبانی جریان‌های مدعی اسلام‌گرایی هیچ تناسبی با اسلام نداشته و تمامی ادعاهای آنان بی‌اساس و باطل است. مردم نباید به سخنان گمراه‌کننده و نظریات افراطی آنان گوش فرا دهند.

وی در پایان تاکید کرد که حامیان و ترویج‌ دهندگان افکار انحرافی، فاسد و مفسد فی‌ الارض و گروهی تماما مجرم هستند که هیچ ارتباطی با اسلام نداشته بلکه اسلام را دستاویزی برای تفرقه و ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی قرار دادند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات