۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۱۷۶۴۲
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

طلبه باید نماد تقوا باشد

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه طلبه باید نماد تقوا و در منظر اجتماعی و خلوت خود از معاصی دور باشد، گفت: تعالی روحی، اخلاقی و اجتماعی طلبه باید در ظاهر او نیز متجلی باشد.
حجت الاسلام صفدر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در جمع طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در نخستین روز آغاز دوره اختبار و تثبیت با اشاره به  نکته ارزشمند طلبگی، اظهار داشت: جایگاه طلبگی یک موقعیت خاص و پر اهمیت است.

وی با بیان اینکه تحصیل علم دینی، تفقه در دین و رهایی از آتش و عذاب الهی یک امر ویژه است، تصریح کرد: رهایی از آتش یک وظیفه فردی برای طلبه است، اما طلبه باید از خداوند بخواهد که او را وسیله رهایی مردم از آتش و عذاب قرار دهد و به او این موقعیت ارزشمند را ارزانی کند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هر امر خطیر و ارزشمند دارای خطرات و دشواری است، برای مثال امر قضاوت و قاضی در لبه پرتگاه جهنم است، این تعبیر به معنای پستی این کار نیست بلکه به معنای ارزش این کار است، طلبگی نیز این چنین دارای جایگاه پر اهمیتی است.

وی با بیان اینکه خانواده طلاب صاحبان سرمایه عظیم طلاب و سرباز امام زمان(عج) هستند، گفت: حضرت حجت صاحب عالم است و طلبه سرباز چنین بزرگورای است، طلبه باید با حضور در این عرصه با تقوا گام بردارد تا خداوند در معیشت و معنویت او گشایش ایجاد کند.

حجت الاسلام محمدی ابراز داشت: انسان باید باور داشته باشد که در طول زندگی خود با گره هایی مواجه خواهد شد و این گره ها گشایش گری دارد، طلبه باید با چنین باوری وارد شود و بداند که خداوند گشایش گر مشکلات و گره های زندگی است.

وی با تأکید بر انجام واجبات و ترک محرمات، ادامه داد: این امر برای یک طلبه ضرورت دارد، هر واجبی که طلبه انجام می دهد در سایه این واجب خداوند برای انسان عنایتی خواهد داشت و این مسائل معنویت طلبه را تعالی خواهد بخشید، حکمت عملی اقتضاء دارد که انسان از هوای نفسانی دور شود و عصیان نکند.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه طلبه باید نماد تقوا و در منظر اجتماعی و خلوت خود از معاصی دور باشد، تصریح کرد: تعالی روحی، اخلاقی و اجتماعی طلبه باید در ظاهر او نیز متجلی باشد، امروز که در اوایل طلبگی قرار دارید احترام اساتید و مسؤولان را نگاه دارید و به تحصیل علم و اخلاق توجه ویژه داشته باشید./854/پ202/ب1

ارسال نظرات