۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۷۶۲۰
به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور؛

نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه تهران آغاز به کار کرد

افتتاحیه دوره دو روزه تربیت نخبگان بسیجی حوزه علمیه تهران با سخنرانی آیت الله صدیقی و نماینده ولی فقیه در سپاه برگزار شد.
بسیج روحانیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین دوره تربیت و تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه تهران صبح امروز با سخنرانی آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در محل هتل محمد رسول الله مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

آیت الله صدیقی در مراسم افتتاحیه این دوره دو روزه، به تبیین ویژگی های اساتید بسیجی حوزه های علمیه پرداخت و اظهار کرد: کسانی می توانند حکومت حق را پاسداری کرده، آن را جریان داده و بشریت را از افتادن در وادی انحراف حفظ کنند، باید این شاخصه را داشته باشند که آنچه محبوب خداست در وجود ایشان محرز باشد؛ از جمله این که خداجو باشند و آنچه پروردگار دوست دارند در وجودشان دیده شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان تهران و رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور سخنران بعدی این مراسم بود که طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری بسیج اساتید حوزه های علمیه با پیگیری های نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن را عاملی در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه قلمداد کرد و گفت: حوزه های علمیه باید آرمانی بیندیشند و تمدن ساز باشند و همانند جنبش های دانشجویی که بدون دلسردی و با صلابت سخن می گویند، باید برای رفع شبهات علیه نظام بکوشند.

سخنران سوم مراسم افتتاحیه نخستین دوره تربیتی اساتید بسیجی حوزه های علمیه تهران، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات بود که به مرور شیوه های گوناگون نفوذ دشمن در میان ارکان گوناگون کشور پرداخت.

پایان بخش برنامه های نوبت صبح این مراسم، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به تقابل همیشگی جریان لیبرال با پیروان اسلام ناب محمدی(ص)، به بیان نکات مهمی پیرامون جریان شناسی احزاب و گروه های سیاسی به وجود آمده در عمر انقلاب اسلامی پرداخت و وجوه اشتراک این گروه ها را تبیین کرد.

گفتنی است، برنامه های نخستین روز از دوره تربیت و تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه تهران عصر امروز با برگزاری چهار کارگاه درباره موضوعات «نفوذ و ابعاد آن»، «خدمت رسانی اجتماعی حوزه های علمیه»، «کارکرد، جایگاه و رسالت های بسیج اساتید و نخبگان» و «حوزه علمیه انقلابی و بصیرت افزایی» به کار خود ادامه خواهد دارد.

شایان ذکر است اختتامیه این دوره معرفتی ظهر فردا با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مدیر حوزه های علمیه تهران برگزار خواهد شد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات