۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۱۷۵۹۵
امام جمعه شهرستان مهران:

سفر حج لبیک به توحید و نفی شرک است

امام جمعه شهرستان مهران گفت: حج پرتویی پر از رمز و راز آثار و معارف الهی است و انسان بعد از این سفر باید از هرگونه رذیله مادی و معنوی پاک و قلبش آینه تمام نمای جمال و جلال خدا شود.
بیت الله، کعبه، مسجد الحرام

حجت الاسلام روح الله زمانی، امام جمعه شهرستان مهران، امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: سفر حج لبیک به توحید و نفی شرک است.

وی افزود: فلسفه حج بسیار مهم است زیرا که انسان در این سفر افزون بر اینکه از مادیات و ظواهر دنیا دل می کند در تکاپوی رسیدن به قله سعادت و رستگاری قدم بر می دارد و حج گذار افزون بر انجام کامل و صحیح عبادات باید از نظر باطنی نیز خود را از آلودگی ها پاک کند.

امام جمعه شهرستان مهران خاطرنشان کرد: در سفر حج کلیه عبادات انجام می گیرد از این رو حج جزء کاملترین عبادت در دین مقدس اسلام است که به شرط استطاعت و توان مالی کافی بر شخص مسلمان آن هم تنها یکبار واجب می شود.

حجت الاسلام زمانی با بیان دیدگاه امام راحل در مورد سفر معنوی حج، تصریح کرد: امام عظیم الشان ما می فرمایند؛ حج برای نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است و حج تنها حرکات و اعمال و لفظ ها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک انسان به خدا نمی رسد.

وی ادامه داد: این سفر افزون بر اینکه دارای برکات فراوانی در بعد فردی و آثار معنوی برای شخص در پی دارد، در بعد اجتماعی نیز وحدت و یکپارچگی مسلمانان را در برابر جهانیان به نمایش می گذارد و عظمت اسلام و برنامه های انسان ساز آن را به رخ دنیا می کشد.

امام جمعه شهرستان مهران تاکید کرد: حج پرتویی پر از رمز و راز آثار و معارف الهیه است و انسان بعد از این سفر باید از هرگونه رذیله مادی و معنوی پاک و قلبش آینه تمام نمای جمال و جلال خدا شود.

وی ابراز داشت: اتفاقات گذشته در منا هنوز از ذهن هیچ مسلمان آزادی خواهی پاک نشده و لکه ای ننگین بر پیشانی حکام عربستان تا ابد خواهد بود.

حجت الاسلام زمانی عنوان کرد: مکه خانه امن خداست و هیچ کسی بر دیگری برتری ندارد مگر در تقوا؛ حالا چرا باید یک خانواده معلوم الحال و نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی خود را بر سایر مسلمانان برتر بدانند و سبب شوند هزاران مسلمان از سایر کشورها که تنها برای راز و نیاز با خدای خود و انجام اعمال حج به این عربستان سفر کرده اند، جان خود را از دست دهند.

امام جمعه شهرستان مهران با اشاره به اقتدار و قدرت ایران اسلامی، یادآور شد: بسیاری از کشورها که هموطنان خود را در آن حادثه تلخ و غیر انسانی که مسبب آن کسانی جز آل سعود نبودند، نتوانستند پیکر آنها را به کشور خود بازگردانند، اما دیپلماسی انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب سبب شد تمامی پیکرهای مقدس شهدای ایرانی آن حادثه تلخ به کشور عزیز اسلامی مان بازگردانده شود.

وی در پایان گفت: ان شاءالله با ظهور صاحب الزمان(عج) دنیا پر از قسط و داد و عدل خواهد شد و مکه و مدینه به ماوایی امن برای جهانیان تبدیل خواهد شد./۸۷۹/ت302/ب1

ارسال نظرات