۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۷۵۹۴
حجت الاسلام فروزش:

مبلغ باید به اجتهاد تبلیغی برسد

استاد حوزه و دانشگاه اتصال به خدا و اهل بیت(ع) را رمز موفقیت در تبلیغ دانست و بر شناخت محیط تبلیغ دینی تأکید کرد.
دوره آموزشی مهارت های تبلیغ در قرآن تبلیغ

حجت الاسلام هاشم فروزش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای دانشجویی عنوان کرد: تبلیغ دانشجویی یک ترکیب زیبا و دلنشین است که بخش اول آن مرتبط با اهمیت تبلیغ و بخش دوم نیز با دانشگاه و فضای دانشجویی مرتبط است.

وی افزود: تبلیغ به معنای به بلوغ رساندن است و اگر این تعریف برای ما ملاک قرار گیرد، تفاوتی ندارد که فعالیت تبلیغی در چه مکانی انجام می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: رعایت استانداردهای تبلیغی که حاصل آن هدایتگری جامعه و افراد آن است، باید به عنوان اولین وظیفه مبلغان در دستور کار قرار گیرد و این استانداردها در هر فضایی با توجه به آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اتصال به خداوند و اهل بیت(ع)را رمز تبلیغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: اتصال به خداوند و اهل بیت(ع) نخستین کاری است که در تبلیغ باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این اتصال وجود نداشته باشد تبلیغ به سرانجام مطلوبی نمی رسد.

حجت الاسلام فروزش اضافه کرد: برای اینکه این اتصال به خدا با یک ادبیات حساب شده و تأثیرگذار برای مخاطبان بیان شده و محتوای مناسب ارائه شود، باید به مکان تبلیغ توجه شود و شناخت محیط و رصد آن و شناخت مشکلات می تواند ما را در به سرانجام رساندن تبلیغ یاری کند.

این مبلغ دانشجویی تأکید کرد: داشتن تحلیل نسبت به محیط و مکان های مختلف یکی از رمزهای تبلیغ موفق است و باید با رعایت این نکات، برنامه هایی را در بازه های زمانی مشخص کرد و با اجرای آنها، مردم را با خدا آشتی داد.

وی ادامه داد: شناخت از محیط تبلیغ اهمیت بسیاری دارد و شاید یک مبلغ در فضای دانشگاه موفق باشد اما نتواند در فضای زندان و یا در محیط دانش آموزی تبلیغ مناسبی داشته باشد.

حجت الاسلام فروزش ابراز کرد: در واقع باید گفت که مبلغان باید به یک اجتهاد تبلیغی برسند که بر مبنای آن زمان و مکان را شناخته و با اصولی که تبلیغ اقتضا می کند، فعالیت تبلیغی خود را انجام دهند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ظرافت هایی که در فضای دانشجویی وجود دارد باید در تبلیغ مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم نقشی در اتصال و آشتی دادن دانشجویان با خداوند داشته باشیم./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات